
Heb je een prachtige website, een flink aantal organische bezoekers maar heb je het gevoel dat je kansen laat liggen? Samen met onze award winning SEO-specialisten brengen we hier verandering in! Samen werken we aan een SEO strategie die aansluit op jouw bedrijfsdoelen.
Omdat je wilt dat je bezoeker én Google van je website gaat houden.
Jij weet wat SEO inhoudt, weet dat hier groeikansen liggen, maar hebt gewoon het gevoel dat je daar niet genoeg grip op hebt. Jouw marketing team kan versnellen, als je maar toegang krijgt tot die ontbrekende strategische SEO expertise. En het zou lekker zijn als dat waar nodig ook hands-on wordt ondersteund. Wij implementeren geen random SEO tactieken. Wij volgen ons strategische proces om SEO conreet te maken. Of dat nou met Google, Bing of Social Search is.
Allereerst ga je met strategen rond de tafel om jouw ambitie te vertalen naar een online strategie. Aan de hand van deze gesprekken brengt de strateeg in kaart welke kanalen jij moet inzetten om deze ambitie waar te maken.
Tijdens dit voortraject brengen we alvast jouw SEO kansen in kaart. Een SEO-specialist gaat aan de slag met deze kansenscan, welke in PDF-formaat wordt opgeleverd. Aan de hand van deze scan ontdekken we quick-wins en krijgen we een realistisch beeld van de concurrentie in jouw markt.
Wanneer SEO een onderdeel is van jouw online marketing strategie, gaan onze SEO-specialisten de basis leggen voor jouw maximale organische vindbaarheid: de SEO audit. We analyseren je concurrentie positie in de markt, we identificeren organische kansen voor jouw producten en diensten en we leveren een focus op, zodat je weet waar de impact ligt op zowel korte- als lange termijn!
Je voelt hem al aankomen, de output per audit verschilt enorm. Toch breken we ons SEO brein altijd over jouw zoekwoordenonderzoek, technische audit, content audit, brand building data én tracking plan.
Nu we weten waar de focus moet liggen, tekenen we onze ideale SEO strategie uit. Hoe gaan we jouw niche organisch uitspelen? Welke organische kanalen zijn voor jou belangrijk? En waar moeten we van wegblijven? We maken een plan om op korte- en lange termijn impact te kunnen maken, als we jou wél mogen uitdagen op jouw bedrijfsdoelen.
We stippelen een duidelijke roadmap uit, zodat je precies weet hoe we naar je bedrijfsdoelen gaan toewerken met SEO. Jij mag van ons verwachten dat we realistische organische KPI’s en meetpunten opstellen. De deliverables zijn duidelijk.
We meten onze progressie door gebruik te maken van Google Search Console, Semrush, Google Analytics 4 en natuurlijk ons custom Agency dashboard.
SEO bestaat niet uit losse onderdelen, het is het totaalplaatje. En SEO bestaat ook niet meer alleen uit Google, die tijd gaat langzaam voorbij. Wij werken aan een SEO strategie op maat voor je, waarin organische vindbaarheid het belangrijkste doel is. Of dat nou in Google, Bing of Social Search is zoals YouTube of Pinterest. Wij zorgen ervoor dat jij zichtbaar bent daar waar jouw doelgroep naar je op zoek gaat.
Is Google niet meer belangrijk? Of vervangen met de opkomst van AI? Grapje zeker, het is nog altijd verreweg het belangrijkste organische kanaal voor héél veel bedrijven. De SERP (zoekresultaten pagina) verandert continu en vindbaar zijn in Google betekent voor jou waarschijnlijk focus op één van deze features:
Google Search
Domineer de zoekresultaten in jouw niche(s), met focus op keyword clusters, content verrijking- en optimalisatie en technische verbeteringen die je zichtbaarheid boosten.
+ Keyword research and strategie
+ On-page optimalisatie
+ Technische SEO
Google Shopping
Optimaliseer je product feed, technical SEO en content, zodat je meer haalt uit je Google Shopping resultaten, voor koopgericht verkeer naar je webshop.
+ Product feed optimalisatie
+ Tech SEO & structured data implementatie
+ Concurrentie analyse (vraag vs aanbod match)
Google Local (maps)
Maximaliseer je lokale zichtbaarheid voor klanten in de buurt, perfect voor bedrijven met fysieke vestigingen of lokale servicegebieden.
+ Google Business Profile optimalisatie
+ Local linkbuilding
+ Review management strategie
Uiteindelijk bepaalt onze SEO audit dus waar onze focus komt te liggen. Technische SEO? YouTube optimalisatie? Content optimalisatie, recycling? (Local) Linkbuilding? Als je benieuwd bent wat we daar verder over te vertellen hebben ontdek je onze kennisbank, waar we al deze onderwerpen uitkleden.
Geen one-size fits all dus, maar over de jaren heeft Google toch duidelijk héél veel sterke signalen van haar algoritme laten doorschemeren. Updates komen en gaan en honderden ranking factoren worden om de zoveel tijd aangescherpt. Ze hebben ALTIJD wat gemeen: de traditionele 3-pijlers blijven ontzettend belangrijk.
Techniek
Voor je bezoeker is het van belang dat de website ‘gewoon goed werkt’, snel is en gebruiksvriendelijk is. Ook voor Google is dit het belangrijkste uitgangspunt, maar helaas voldoen weinig websites aan de randvoorwaarden. Met behulp van onze uitgebreide technische SEO audits fixen we alles onder motorkap van je website; van structured data, XML sitemaps, robots.txt, canonicalization of content pruning. Zo gaat Google je website echt begrijpen én wordt jij organisch vindbaar voor je doelgroep.
Lees meer over technische SEO.
Content
Zodra we de behoefte van je doelgroep in kaart hebben schrijven we voor de zoekintentie van de gebruiker, zodat je hoog rankt in Google, maar ook van bezoekers klanten maakt. Heb je al veel content? Dan kan het zomaar zijn dat we een plan uitstippelen om van die duur-geschreven content eindelijk websiteverkeer te maken.
Lees meer over SEO content.
Autoriteit
Nu je content en techniek goed staat, komt linkbuilding om de hoek kijken. Dit is veruit het minst tastbare onderdeel van SEO, maar wel noodzakelijk. Linkbuilding (of brand building) is het proces waarbij we zorgen dat andere websites jouw website vermelden, zodat je website populairder wordt en meer vertrouwen opbouwt. Hierdoor bouw je een online autoriteit op. Hoe meer kwalitatieve vermeldingen, hoe meer vertrouwen en zichtbaarheid op de lange termijn.
Lees meer over linkbuilding.
Aan het begin van de samenwerking maken wij een measurementplan, we spitten door je tooling, kijken naar datalayers, analyseren of alles is ingesteld volgens de huidige wet- en regelgeving en zorgen we dat alle kanalen met elkaar communiceren (GA4, Google Ads, Meta, LinkedIn, etc.). Na dit plan gaan we aan de slag met implementatie. Samen met de developer zorgen we ervoor dat alles op je website wordt gemeten. En dat allemaal om te sturen op resultaat en KPI’s. Om voor jou impact te maken sturen wij bijvoorbeeld op (lokale) zichtbaarheid, rankings, traffic of conversies.
Je hebt al een flink stuk gelezen, tof! Waarschijnlijk een teken dat je onze aanpak interessant vindt. Ben je op zoek naar een bureau dat gespecialiseerd is in SEO? Dan ben je bij ons aan het juiste adres. Alle bovenstaande expertises hebben we in-house, dat maakt schakelen wel zo makkelijk. Om succesvol te worden op het gebied van SEO, is samenwerken essentieel. Onze kennis over online marketing, gecombineerd met jouw branchekennis. Heb je geen tijd om hier maandelijks over te sparren, dan vrees ik dat we geen match zijn. Wij geloven in ‘Done with you’ en niet ‘done for you’.
Minimaal €1.000,- per maand. Om goed aan je SEO te werken, moet er maandelijks geoptimaliseerd worden. Hier zijn simpelweg uren voor nodig. Uren om te werken aan betere content, betere techniek en een betere autoriteit. Daarnaast hebben we ook een maandelijkse investering nodig om te besteden aan linkbuilding. Hoe veel dit precies is, hangt af van jouw ambities en de concurrentie.
Deze vraag krijgen we regelmatig. Echter is SEO niet iets wat je ‘even goed’ zet. SEO is een continu proces van optimalisaties, zodat jij beter vindbaar wordt. We gaan niet stilstaan, je concurrenten doen dat namelijk ook niet.
In de meeste branches is linkbuilding essentieel. Lees hier waarom linkbudget belangrijk is.
Ja. Om efficiënt te werken, is het van belang dat we in jouw website kunnen. We zijn bekend met vrijwel alle CMS en weten aan welke knoppen we wel en niet moeten zitten.
Dat kan! Allereerst is het belangrijk dat de website ‘SEO-vriendelijk’ is. Aan de hand van een uitgebreid zoekwoordenonderzoek en concurrentenanalyse bekijken we op welke zoekwoorden we de meeste kans maken. Uiteraard moet dit ook in lijn liggen met jouw ambities.