Spring naar content

Lantel

LanTel groeit door de inzet van slimme SEO

Van 0 leads gegroeid naar gemiddeld 40 leads per maand

Aantal SEO bezoekers gestegen met 170%

Keywords sinds samenwerking met 2.200 posities gestegen

Het doel: SEO als basis voor invulling customer journey

Met de start van onze samenwerking met LanTel gaan we gezamenlijk toewerken naar een complete online marketingstrategie, die we op een natuurlijke wijze opbouwen. Dat betekent dat we starten bij de broodnodige werkzaamheden en deze geleidelijk aan uitbouwen om zo uiteindelijk op alle touchpoints van de doelgroep aanwezig te zijn.

Onze aanpak: SEO in de gehele customer journey

Voor LanTel zetten we SEO, ook wel zoekmachine-optimalisatie genoemd, in om tijdig zichtbaar te worden voor de doelgroep met de website en echte online leads te genereren. Om goed in te spelen op de wensen van de doelgroep en geen leads mis te lopen, zorgen we er enerzijds voor dat we op allerlei relevante en informatieve onderwerpen te vinden zijn, en anderzijds dat we vindbaar zijn op de zoektermen die de doelgroep gebruikt als ze verder zijn in de overwegingsfase. Daarin overwegen ze de telefonie diensten af te nemen die LanTel aanbiedt! Doel duidelijk: daar gaan we naartoe werken.

Contentstrategie voor vroege ori√ęntatie fase

Potenti√ęle klanten van LanTel willen in de vroege ori√ęntatie fase inspiratie opdoen en informatie vinden over onderwerpen als softphones, bellen via teams of wat is voip? Door al in deze vroege fase van de customer journey van de doelgroep aanwezig te zijn, zorgen we ervoor dat we direct top of mind zijn en een expertise rol invullen in de gehele journey. En dat doen we met succes! We ranken namelijk torenhoog op die informatieve zoektermen:

  • Softphone, (rank 2 met een zoekvolume van 720 zoekopdrachten per maand)
  • Wat is voip, (rank 3 met een zoekvolume van 210 zoekopdrachten per maand)
  • Bellen via microsoft teams, (rank 3 met een zoekvolume van 170 zoekopdrachten per maand)

Contentstrategie voor overwegingsfase

Zodra de doelgroep overgaat van ori√ęntatie naar overweging van diensten,¬†passen zij hun zoekgedrag hier op aan. We zien dat zij specifieker gaan zoeken in¬†Google en zoektermen als hosted telefonie, voip telefonie huisarts, telefonie¬†apotheek en cloud telefonie gaan gebruiken. In deze fase is het cruciaal om op deze termen te scoren, en dat doen we:

  • Telefonie apotheek, (rank 1 met een zoekvolume van 30 zoekopdrachten per maand)
  • Hosted telefonie,¬†(rank 1 met een zoekvolume van 90 zoekopdrachten per¬†maand)
  • Voip telefonie huisarts, (rank 4 met een zoekvolume van 30 zoekopdrachten per maand)
  • Cloud telefonie,¬†(rank 4 met een zoekvolume van 110 zoekopdrachten per¬†maand)

Samen kijken hoe we SEO kunnen inzetten voor jouw bedrijf?