"LanTel groeit door de inzet van slimme SEO"

LanTel
Home > Cases > LanTel
team lopend in overleg

HET DOEL: SEO ALS BASIS IN DE CUSTOMER JOURNEY

Met de start van onze samenwerking met LanTel gaan we gezamenlijk toewerken naar een complete online marketingstrategie, die we op een natuurlijke wijze opbouwen. Dat betekent dat we starten bij de broodnodige werkzaamheden en deze geleidelijk aan uitbouwen om zo uiteindelijk op alle touchpoints van de doelgroep aanwezig te zijn. Waar de grootste groeikansen liggen? SEO.

Online marketing = uit je jas groeien

Resultaten met impact

  • Gegroeid van 0 leads naar 40 leads per maand
    • In 2023 wéér +57% groei in directe offertes via SEO
  • Groei in SEO traffic naar de website
    • .. in 2020 een groei van 80% in SEO traffic tov 2019
    • .. en in 2021 met 105% tov 2020
    • .. en in 2022 met 29% tov 2021
    • .. en in 2023 met 41% tov 2022
  • Sinds de start 4.192 posities gestegen in Google
lantel_logo

"Wij werken inmiddels vele jaren naar tevredenheid samen met ToBeFound. Op het gebied van SEO hebben wij grote stappen kunnen zetten met de gewenste omzetstijging als gevolg. Ze zijn een geweldige sparringpartner en altijd transparant."

Willem Graste - Marketing & Communicatie strateeg

Onze aanpak: SEO in de gehele customer journey

Voor LanTel zetten we SEO in om tijdig zichtbaar te worden voor de doelgroep met de website en echte online leads te genereren op langetermijn. Om goed in te spelen op de zoekvragen van de doelgroep en geen leads mis te lopen, zorgen we er enerzijds voor dat we op allerlei relevante en informatieve onderwerpen te vinden zijn, en anderzijds dat we vindbaar zijn op de zoektermen die de doelgroep gebruikt als ze verder zijn in de overwegingsfase. Daarin overwegen ze de telefonie diensten af te nemen die LanTel aanbiedt! Doel duidelijk: daar gaan we naartoe werken.

SEO audit

We starten met een uitgebreide SEO audit, zodat we goed in kaart hebben waar de grootste kansen liggen en waar we direct impact kunnen maken. Resultaat is de motor voor groei.

Impact maken we in de basis met een goede technische SEO basis; structured data, heading structuren, URL-structuren, alles voor een vloeiend crawl-proces voor zoekmachines. En daarna? Een duidelijke contentstrategie, opgedeeld in puzzelstukken.

Contentstrategie voor awareness fase

Potentiële klanten van LanTel willen in de vroege oriëntatie fase kennis opdoen en informatie vinden over onderwerpen zoals softphones, bellen via teams of wat is voip? Door al in deze vroege fase van de customer journey van de doelgroep aanwezig te zijn, zorgen we ervoor dat we direct top of mind zijn en een expertise rol invullen in de gehele journey. En dat doen we met succes! We ranken namelijk torenhoog op die informatieve zoektermen:

  • Softphone, (rank 1 met een zoekvolume van 720 zoekopdrachten p/m)
  • Wat is voip, (rank 1 met een zoekvolume van 320 zoekopdrachten p/m)
  • 088 nummmer kosten, (rank 1 met een zoekvolume van 1900 zoekopdrachten p/m)
  • Teams telefonie, (rank 3 met een zoekvolume van 110 zoekopdrachten per maand)

Contentstrategie voor consideration fase

Zodra de doelgroep overgaat van bekend raken met je merk naar overweging van diensten, passen zij hun zoekgedrag hier op aan. We zien dat zij specifieker gaan zoeken in Google en zoektermen als hosted telefonie, voip telefonie huisarts, telefonie apotheek en cloud telefonie actief gebruiken. In deze fase is het cruciaal om op deze termen te scoren, en dat doen we:

  • Voip telefonie fysiotherapie, (rank 1 met een zoekvolume van 30 zoekopdrachten p/m)
  • Cloud telefonie, (rank 1 met een zoekvolume van 110 zoekopdrachten p/m)
  • Zakelijke telefonie, (rank 3 met een zoekvolume van 590 zoekopdrachten p/m)
  • Hosted teleofnie, (rank 4 met een zoekvolume van 50 zoekopdrachten p/m

Conversie optimalisatie in elke fase

Na hard werken voor veel felbevochte posities in Google, willen we zeker weten dat we het maximale uit al dat traffic naar de website halen. We zorgen voor een logische conversie opvolging en brengen daar structuur in aan. Enkele voorbeelden daarvan zijn:

  • Waardevolle e-books en downloads aanbieden, passend bij de zoekintentie.
  • Logische en natuurlijke interne linkflow van awareness naar consideration content.
  • ‘Gezicht geven aan de content’, voor betrouwbaarheid, autoriteit en kans op conversie.

 

bas linkedin pf nieuw

Heel gaaf om te zien (en meemaken) hoe we een concurrerende branche als de zakelijke telefonie binnenstormen en ons focusgebied domineren met een passende online strategie. Nadat de basis staat valt of staat alles met relevantie; sluit de content aan op de zoekvragen van de doelgroep? Dan volgen de leads (bijna) vanzelf!

Bas de Roy
Eerlijk,
open
& transparant
samenwerken

RECENTE CASES

Duik in een van onze andere cases om meer succesverhalen te lezen.

Jouw resultaat = onze kracht

Ook samen groeien met SEO? Neem vrijblijvend contact op.
Bas de Roy
SEO specialist