Met de start van onze samenwerking met LanTel gaan we gezamenlijk toewerken naar een complete online marketingstrategie, die we op een natuurlijke wijze opbouwen. Dat betekent dat we starten bij de broodnodige werkzaamheden en deze geleidelijk aan uitbouwen om zo uiteindelijk op alle touchpoints van de doelgroep aanwezig te zijn. Waar de grootste groeikansen liggen? SEO.
Online marketing = uit je jas groeien
"Wij werken inmiddels vele jaren naar tevredenheid samen met ToBeFound. Op het gebied van SEO hebben wij grote stappen kunnen zetten met de gewenste omzetstijging als gevolg. Ze zijn een geweldige sparringpartner en altijd transparant."
Willem Graste - Marketing & Communicatie strateeg
We starten met een uitgebreide SEO audit, zodat we goed in kaart hebben waar de grootste kansen liggen en waar we direct impact kunnen maken. Resultaat is de motor voor groei.
Impact maken we in de basis met een goede technische SEO basis; structured data, heading structuren, URL-structuren, alles voor een vloeiend crawl-proces voor zoekmachines. En daarna? Een duidelijke contentstrategie, opgedeeld in puzzelstukken.
Potentiële klanten van LanTel willen in de vroege oriëntatie fase kennis opdoen en informatie vinden over onderwerpen zoals softphones, bellen via teams of wat is voip? Door al in deze vroege fase van de customer journey van de doelgroep aanwezig te zijn, zorgen we ervoor dat we direct top of mind zijn en een expertise rol invullen in de gehele journey. En dat doen we met succes! We ranken namelijk torenhoog op die informatieve zoektermen:
Zodra de doelgroep overgaat van bekend raken met je merk naar overweging van diensten, passen zij hun zoekgedrag hier op aan. We zien dat zij specifieker gaan zoeken in Google en zoektermen als hosted telefonie, voip telefonie huisarts, telefonie apotheek en cloud telefonie actief gebruiken. In deze fase is het cruciaal om op deze termen te scoren, en dat doen we:
Na hard werken voor veel felbevochte posities in Google, willen we zeker weten dat we het maximale uit al dat traffic naar de website halen. We zorgen voor een logische conversie opvolging en brengen daar structuur in aan. Enkele voorbeelden daarvan zijn:
Heel gaaf om te zien (en meemaken) hoe we een concurrerende branche als de zakelijke telefonie binnenstormen en ons focusgebied domineren met een passende online strategie. Nadat de basis staat valt of staat alles met relevantie; sluit de content aan op de zoekvragen van de doelgroep? Dan volgen de leads (bijna) vanzelf!
Bas de Roy