"Wij gaan SKYHIGH door een combinatie van SEO en SEA"

SKYFLY
Home > Cases > SKYFLY

Aanvraag en resultaten van deze case

Wanneer je op zoek bent naar een DJ voor een trouwfeest of juist een zakelijk evenement, dan zit je bij SKYFLY goed. De enthousiaste medewerkers van SKYFLY helpen je bij de organisatie en ontzorgen jou volledig. Remy klopte bij ons aan met de vraag of wij hem konden helpen met de online marketing. Dat kunnen wij wel! And so we did…

Met 55 keywords op de ‘eerste pagina’ van Google

Een CPA verlaging binnen Google Ads van 25% in 2021 ten opzichte van 2020

Van 30 naar 175 relevante aanvragen per maand

Dit = hoe we het doen

Wij starten onze samenwerkingen altijd met een strategische sessie waarin we ontdekken waar de zwaktes en de sterktes van de huidige aanpak liggen. Daarna bepalen we met welke online marketing disciplines het bedrijf echt kan gaan knallen. We stellen dan een dreamteam samen en bepalen samen met de klant ambitieuze maar haalbare doelstellingen. Voor SKYFLY hebben wij deze disciplines ingezet:

  • SEA
  • SEO (incl. website migratie)

 

Team online marketeers loopshot

Focus op dat wat jou succesvol maakt

Na meerdere strategische sessies kwamen we samen met Remy tot de conclusie dat de winst voor SKYFLY met name zit in de organisatie van bruiloften en alles rondom bedrijfsfeesten. Voor deze twee type events maakten we strategieën op maat, dit omdat de customer journeys van beide diensten totaal verschillend zijn. Dat betekende ook dat er veel werk aan de winkel was. Zeker op het gebied van SEO was er nog een lange weg te gaan, en om direct meer aanvragen te krijgen ging ook onze SEA-specialist meteen aan de slag met advertising via Google. Vol enthousiasme schoten we uit de startblokken. En waar we via advertising vrij snel conversies binnenhaalden, bleef SEO in eerste instantie wat achter. De eerste optimalisaties maakten daar maar weinig impact… Dat was balen! Maar we lieten ons niet uit het veld slaan: wij als online marketing experts weten als geen ander dat er veel geduld nodig is om te kunnen scoren met SEO.

Directe aanvragen winnen met Google Advertising

Om directe conversies te genereren hebben we SEA campagnes opgezet, om zo gevonden te worden bovenaan in de zoekmachine op relevante zoektermen. Door het continue optimaliseren van deze SEA campagnes, in combinatie met het effectief inzetten van remarketing, hebben we de kosten steeds meer weten te drukken terwijl de conversies maar bleven stijgen. Dit zagen we mooi terug in een daling van maar liefst 25% in het CPA in 2021 ten opzichte van 2020.

Naarmate de tijd vorderde, zagen we dat we stap voor stap steeds meer organische topposities behaalden! Toen we dit zagen, zijn we de Google Ads campagnes wat meer gaan afbouwen en zijn we de focus meer gaan leggen op de SEO campagnes. Doordat onze SEO-expert nu meer tijd en mogelijkheden had om de focus pagina’s van SKYFLY te optimaliseren, hadden de werkzaamheden nu wel snel effect! Hierdoor haalden we enorm veel gratis verkeer naar de website. Deze synergie creëren tussen SEO en SEA laat maar weer zien dat ze elkaar flink kunnen versterken, door op het juiste moment de juiste kanalen in te zetten.

COVID-19 stuurde ons terug naar de basis

Zoals veel bedrijven in de entertainmentwereld, kreeg ook SKYFLY klap na klap te verduren tijdens de pandemie. COVID-19 zorgde voor een complete terugval in conversies op alle vlakken. Trouwfeesten werden verboden en thuiswerken de norm. Je kan wel bedenken wat dat voor effect had op bedrijfsfeesten. Wij gingen niet bij de pakken neer zitten, maar zijn samen op zoek gegaan naar nieuwe diensten voor SKYFLY, zoals de organisatie van een online pubquiz of bingo. Maarja, dit waren slechts druppels op een gloeiende plaat.

Tegelijkertijd wisten we door de eerste analyses al dat het fundament – de website – écht een stuk beter kon, wilden we met SEO echt meespelen om de knikkers. Soms is het goed om terug te gaan naar de basis, de kern van je website, en vanuit daar op te bouwen. Samen met Remy en zijn team bespraken we daarom de mogelijkheden voor het bouwen van een nieuwe website.

Migratie naar SKYFLY 2.0

Samen met SKYFLY hebben we de websitestructuur opnieuw bepaald en een migratie strategie ontwikkeld en uitgevoerd. Dit hebben we gedaan door opnieuw een keyword analyse uit te voeren op basis van zoekintenties. Op basis van deze uitkomsten zijn we nieuwe lagen in de website gaan toevoegen en hebben we de websitestructuur een flinke boost gegeven. Daarnaast hebben we binnen dit redirect plan concurrerende pagina’s binnen de website weggehaald en overbodige pagina’s weggegooid, om zo met een frisse structuur verder te knallen.

Het gevolg? Dé nummer 1 op bruiloft DJ’s

Sinds de migratie naar de nieuwe website hebben we een flinke sprong gemaakt op het onderwerp ‘bruiloft dj’s’ en pakken we op vrijwel alle zoektermen een organische top 1 notering. Dit houden we structureel vast en zien we ook terug in het conversiepercentage dat naar 7% is gegroeid.

 

Remy over de samenwerking

“SKYFLY werkt al een aantal jaar samen met TO BE FOUND. Tim is onze vaste contactpersoon en we hebben de samenwerking altijd als zeer prettig ervaren. Tim denkt goed met ons mee en ziet altijd nieuwe kansen en mogelijkheden om onze website én positie op Google te verbeteren. Samen met andere TO BE FOUND collega’s en onze vaste marketing medewerker bij SKYFLY, bundelen we de krachten om onze doelen te behalen. Zo hebben we laatst ons ultieme doel om nummer 1 worden op bruiloft DJ’s in organische zoekresultaten in Google behaald. Nu is het zaak om deze positie te behouden en de website verder te optimaliseren. We hebben er alle vertrouwen in dat we met TO BE FOUND nog veel verder gaan komen”.

Ook sky high staan in Google net als SKYFLY?

Jouw resultaat = onze kracht

Ook samen mooie resultaten boeken? Neem vrijblijvend contact op.
Tim Leijs
Online Strateeg