Van een eenmalig zoekwoordenonderzoek naar een gedegen online marketing strategie met de inzet van SEA, SEO en content. Je leest hier hoe we Haveman Edelmetaal helpen met hun online uitdagingen.
Allereerst zijn we gestart met een zoekwoordenonderzoek. Welke termen gebruiken potentiële klanten en hoe kunnen we deze zoekwoorden clusteren? Na een lijst met ruim 100 interessante zoekwoorden, was het tijd de zoekwoorden te prioriteren.
Haveman Edelmetaal was bezig met het lanceren van een nieuwe website. Dezelfde huisstijl, maar dan in een moderner jasje. Onze taak om na de oplevering van het design, kritisch te kijken naar technische verbeterpunten. Dit zodat zowel Google als de bezoeker blij wordt van de website.
Na de oplevering van het zoekwoordenonderzoek en de technische audit, was het tijd om in de pen te klimmen. Maar hoe kunnen wij als online marketeers het technische verhaal van Haveman goed op de website krijgen? Een leuke uitdaging!
Door een rondleiding op locatie én een inhoudelijk interview met de manager werd het ons steeds duidelijker wat precies het verhaal is van Haveman. Door de eerste teksten regelmatig heen en weer te sturen zijn we uiteindelijk gekomen tot dé perfecte tekst, een tekst die zorgt voor meer conversies en tekst die voldoet aan SEO best-practises, zodat Google deze goed kan waarderen.
Nu de basis van de website is het zaak om de website verder door te ontwikkelen. Hoe? Zorgen voor meer conversies. De websitebezoekers zijn er, maar hoe zorgen we ervoor dat deze converteren? We hebben het offerteformulier op de website voorzien van vraagtekens (?), zodat het voor de potentiele klant duidelijker is welke informatie ze moeten geven. Daarnaast hebben we het offerteformulier ook een stuk ingekort, waardoor het eenvoudiger is om deze in te vullen.
Toen we tevreden waren over de website, begonnen we met de inzet van Google Ads. We draaien campagnes op relevante zoektermen rondom ‘vergulden’ en ‘verzilveren’. Daarnaast zijn we ook gaan adverteren op specifieke zoektermen als ‘schoenen verzilveren’.
Op het gebied van SEO hebben we in een klein jaar tijd al enorm mooie resultaten weten te behalen. Als we een jaar tot jaar vergelijking maken, zien we een stijging van ruim 106% in het organische verkeer. Verkeer is natuurlijk leuk, maar uiteindelijk draait het om aanvragen (en dus omzet). We zien een stijging van 120% in het aantal ingevulde offerteformulieren, en we hebben de stijgende lijn nog steeds te pakken!
Als we kijken naar de SEA resultaten, zien we ook enorm mooie resultaten. De kosten per conversie zijn enorm rendabel voor de klant. Tijd om dit op te schalen en hier het maximale uit te halen!
Haveman Edelmetaal is specialist in oppervlaktebehandeling. Een expertise die wij niet dagelijks tegenkomen in ons vakgebied. Hoe vertaal je dan het verhaal van Haveman Edelmetaal naar de website? Dit zijn de belangrijkste learnings die we uit de samenwerking hebben gehaald:
(Gelukkig) zijn we nog lang niet klaar met optimalisaties. De basis van de website staat goed, tijd om door te pakken. De backlog staat vol met werkzaamheden, denk aan: