Complete online marketing strategie voor The Coffee Factory

The Coffee Factory
Home > Cases > The Coffee Factory

Meer online aankopen en bezoekers in de showroom. Dat is de uitdaging die The Coffee Factory bij TO BE FOUND heeft neergelegd. The Coffee Factory heeft een prachtige showroom, een ijzersterk verhaal en mooie producten. Hoe weten we de doelgroep ervan te overtuigen om hun aankoop bij The Coffee Factory te doen? Hier zijn we mee aan de slag gegaan aan de hand van een uitgebreide online marketing strategie.

ONLINE MARKETING = UIT JE JAS GROEIEN

Het begin van de samenwerking

De samenwerking startte met een strategische sessie om diepgaand inzicht te verkrijgen in het bedrijf, de werknemers, de doelgroep en de producten van The Coffee Factory. Deze sessie hielp bij het vaststellen van de ideale doelgroep, de meest geliefde en winstgevende producten, en het in kaart brengen van het aankoopproces.

Onze online marketing aanpak

Na de grondige inventarisatie hebben we invulling kunnen geven aan het online marketing gameplan. Een plan waarin staat welke kanalen we in gaan zetten, op welke manier we deze in gaan zetten en de bijbehorende investering. Voor The Coffee Factory bevatte het gameplan een combinatie van de volgende kanalen: SEO, Google advertising, social advertising en e-mailmarketing.

Werkoverleg bij bureau Bas

Alle expertises bij elkaar

SEO

Met SEO, ook wel Search Engine Optimization, zorgen we ervoor dat The Coffee Factory binnen Google zo goed mogelijk gevonden wordt. Allereerst werd de website technisch gezien kritisch onder de loep genomen. Toen deze basis goed stond, zijn we aan de slag gegaan met het schrijven van content en met het bouwen aan de autoriteit van The Coffee Factory.

SEA

Ondanks eerdere pogingen met online marketing bureaus, waren Google Ads campagnes niet effectief. Een herstructurering en het gebruik van een bucket-systeem maakten een efficiëntere budgetverdeling mogelijk. De advertenties werden geoptimaliseerd om rendabele producten te promoten en showroom bezoeken te stimuleren. Dit door een performance max campagne en de inzet van diverse Google-platformen.
Om deze campagne zo effectief mogelijk in te steken hebben we in samenwerking met The Coffee Factory en een freelance videograaf een bedrijfsvideo gemaakt. Zo zorgen we voor een constante stroom aan online aankopen én voor bezoekers in de winkel.

Social advertising

Social advertising is op een later moment ingezet. Social media en Meta (Facebook & Instagram) specifiek is zeer geschikt voor extra awareness. Iedereen in Dordrecht en omgeving moet namelijk The Coffee Factory kennen. Maar hoe zorg je ervoor dat mensen naar jouw showroom komen? Bij The Coffee Factory was dit een ijzersterke video. Een video met eigenaar Ron in de hoofdrol waarin hij vertelt over de merken die ze verkopen, hun showroom en USP’s. In samenwerking met onze videograaf hebben we een goed script geschreven en zijn de video’s geschoten en ge-edit.

e-mail marketing

The Coffee Factory heeft een ongelooflijk groot klantenbestand met bijbehorende mailadressen. Wanneer er vanuit The Coffee Factory een mail de deur uit gaat kunnen we rekenen op honderden websitebezoekers. Maar hoe zorg je ervoor dat hier een plan achter zit en dat je de juiste doelgroep de juiste informatie voorschotelt? In samenwerking met Ron en Sara van The Coffee Factory hebben we invulling gegeven aan de e-mail planning van 2024. Daarnaast hebben we al een flinke slag geslagen in het segmenteren van de doelgroep. Zo kunnen we écht mails op maat sturen.

Connecting the dots

De relevante kanalen zijn ingezet, wekelijks zijn we bezig met het optimaliseren van deze lopende campagnes. Nu is het tijd om het verhaal van The Coffee Factory  naar voren te laten komen. Kennis over koffie en koffiemachines is er in overvloed, relevante content staat op de website en ‘het verhaal’ van The Coffee Factory klopt. Tijd om hier een logisch geheel van te maken. Onder andere door:

  • – Het schieten van een bedrijfsvideo
  • – Het optimaliseren van de showroom pagina
  • – Het maken van een pagina voor zakelijke klanten

De neuzen dezelfde kant op

Omdat we met verschillende expertises bij elkaar zitten, is het belangrijk dat we snel schakelen. Om hier grip op te houden hebben we met The Coffee Factory elke twee weken een meeting. Tijdens deze meeting nemen we ons samenwerkingsdocument door. Hierin staat per maand aangegeven wat er op planning staat en wat de status is. Daarnaast geeft ons dit de mogelijkheid om te sparren over e-mail- en socialcampagnes

Het resultaat?

De wekelijkse inspanningen om de zichtbaarheid en aantrekkelijkheid van The Coffee Factory te verbeteren, werpen duidelijk haar vruchten af. Meer bezoekers weten zowel de website als de showroom te vinden.
Maar we zijn nog niet uitgespeeld. Maar goed ook! Er is nog volop terrein te winnen voor The Coffee Factory. Zowel lokaal, via de webshop als de zakelijke klant. Iedere keer weer maken we mooie stappen om The Coffee Factory beter op de kaart te zetten.

Ben je benieuwd hoe The Coffee Factory deze samenwerking ervaart? Ga zeker eens bij ze langs! Vergeet dan niet een overheerlijke bak koffie te nemen, wij weten zeker dat je daarna niet meer anders wil ;).

Recente casus

Duik in een van onze andere cases om meer succesverhalen te lezen.

Jouw resultaat = onze kracht

Ook samen mooie resultaten boeken? Neem vrijblijvend contact op.
Portretfoto Mees
Mees Ooms
SEO specialist
8,9/10
67 beoordelingen