Hoe zit het met de contractduur en opzegtermijn van onze samenwerking?

Af en toe krijgen we de vraag hoe lang het contract duurt waar je aan vastzit. Omdat ook wij contracten stom vinden, geloven we vooral in de kracht van samenwerken. En als het in die samenwerking niet goed zit, dan is het voor beide kanten vervelend om met elkaar door te gaan. Net een relatie, toch?

Lees verder over hoe wij omgaan met contractduren en opzegtermijn.

Samenwerken = net het onderhouden van een relatie

Het is geven en nemen

De contractduur van een samenwerking

Een simpele vraag met een simpel antwoord: wij willen zes maanden de tijd krijgen om de online marketing van een bedrijf naar onze hand te zetten. Zie het als een proefperiode waarin wij onze kunnen bewijzen. Wij leren op deze manier steeds meer over je bedrijf, je processen en de branche waarin je actief bent. Mocht je na die 6 maanden geen gevoel van vertrouwen hebben gekregen, dan ben je vrij om de samenwerking te beëindigen.

We weten ook dat er echt uitzonderingen bestaan. Denk bijvoorbeeld aan campagnes, waarbij er in een korte periode intensief wordt samengewerkt. Dan heeft het voor ons ook weinig zin om nog een paar maanden achterover te leunen, terwijl de campagne allang gestopt is. Indien dit het geval is, dan bespreken we dat graag met elkaar en passen we onze voorwaarden tot samenwerking hier ook gerust op aan.

overleg vergadering

De opzegtermijn bij beëindigen van de samenwerking

Het kan ook gebeuren dat je na verloop van tijd een nieuwe partner op het gebied van online marketing gaat zoeken. Dit is echt niet gek en komt net als bij alle andere agencies in Nederland ook bij ons voor. Bijvoorbeeld omdat de samenwerking niet bevalt, of omdat je het werk zelf kunt oppakken. Hoe zit het dan met je opzegtermijn?

Bij TO BE FOUND zijn we zeker niet de moeilijkste wat opzegtermijnen betreft. Maar wat regelmatig wel vergeten wordt, is dat ons werk vooraf wordt ingepland en dat we af en toe zelfs vooruit werken. Daarom kunnen wij bij beëindiging van de samenwerking niet zomaar alles stopzetten en geen opzegtermijn hanteren. Daarbij is het ook in jouw eigen belang dat er een opzegtermijn bestaat. Want daardoor krijgen wij de gelegenheid om ons werk netjes af te ronden en al ons werk, onze learnings en verzamelde data over te dragen aan een nieuw bureau. Om deze redenen vinden wij het logisch genoeg om een opzegtermijn van twee maanden te hanteren.

Richard gooit pijl
9,6/10
102 beoordelingen
8,9/10
67 beoordelingen
4,6/5
11 beoordelingen
4,7/5
8 beoordelingen

Onze manier van samenwerken zelf ervaren?

Plan een kennismaking in

Ook samen mooie resultaten boeken? Neem vrijblijvend contact op.
Tim Leijs
Online Strateeg