Consumenten ontvangen vandaag de dag ontelbaar veel prikkels, en social media heeft daar een groot aandeel in. Ze zien vaak door de bomen het bos niet meer, dankzij alle communicatie-uitingen (van onder andere bedrijven) die op hen afgevuurd worden. Wil jij opvallen bij jouw doelgroep? Dan zul je boven al die bomen uit moeten steken met spraakmakende content die scoort bij jouw doelgroep. Samen met onze digital marketing agency zul je aan de hand van een sterke strategie ontdekken wat voor soort content dit is en hoe je deze het beste kunt inzetten.
Wij zetten graag samen met jou een dijk van een social media strategie neer. Hoe doen we dit? Nou, door in ieder geval deze onderdelen erin op te nemen:
Wij ontwikkelen ons eigen contentplan en dat van onze partners altijd volgens het HHH-model van Google (Hero, Hub en Hygiene). Wat houdt dit model in? We leggen het kort maar krachtig aan je uit.
Deze content plaats je het vaakst en misschien wel dagelijks. Met je hygiene content speel je in op veelgestelde vragen en zo trek je nieuw publiek aan. Voorbeelden van hygiene content zijn tutorials, handleidingen, blogs met tips, infographics, of content die antwoord geeft op veelgestelde vragen. Je laat met hygiene content vooral zien ‘wat’ je doet, en uit hiermee dus ook de ‘what’ uit de Golden Circle van Simon Sinek. Door goed actief te zijn met hygiene content, scoor je punten bij de verschillende Social media algoritmes. Lees hier hoe dat zit bij het nieuwe algoritme van Instagram.
Hub content komt minder vaak, maar wel regelmatig terug in je planning. Hierin komt je ‘how’ tot uiting, als we het hebben over de Golden Circle. Denk hierbij aan een kijkje achter de schermen van jouw bedrijf. Dit kan in allerlei contentvormen gegoten worden, zoals een blog, een vlog, of zelfs alleen al een toffe foto van je bijvoorbeeld je team met een mooie short copy die iets vertelt over hoe jullie werken.
Tijd om de held uit te hangen! Iets wat veel mensen een keer in de zoveel tijd graag doen, maar wat niet enorm vaak gebeurt. Hero content staat dan ook maar eens in de zoveel maanden op je contentplanning. Het is content waar veel werk in gaat zitten en die zó goed is dat het wel eens viral zou kunnen gaan. Hero content wordt vaak uitgewerkt in een video en het is belangrijk dat jouw merkidentiteit erin terugkomt (de ‘why’ uit de Golden Circle).
Hebben we een sterke strategie voor jouw bedrijf ontwikkeld? Dan kunnen we starten met de uitvoering ervan. Dit is het deel waar de specialisten van ons content creatie bureau helemaal in hun element zijn. Als we samen aan de hand van een doordachte strategie spraakmakende content gaan delen op jouw kanalen, dan kan dat zomaar eens de volgende gevolgen hebben voor jouw bedrijf:
Wil jij social media niet inzetten om jouw product of dienst te verkopen, maar om op te vallen bij potentiële werknemers? Verdiep je dan eens in employer branding.
Social media marketing is het inzetten van social media platformen om producten, diensten, bedrijven of websites te promoten onder specifieke doelgroepen.
Een social media marketing bureau helpt je bij het opzetten van een social media strategie, waarmee je meer gerichte bezoekers naar je website leidt, bijdraagt aan je SEO strategie en je jouw doelgroep verbindt aan je merk.
Social media advertising is het promoten van jouw product of dienst onder een specifieke doelgroep, die zeer waarschijnlijk geïnteresseerd is in jouw product of dienst. Met social media advertising bouw je online reputatie op, vergroot je de betrokkenheid rondom jouw merk en creëer je een relatie met je volgers.
Met social media marketing trek je veel gerichte bezoekers naar je website en kan je jouw klanten van waardevolle informatie voorzien. Bovendien werft respectievelijk 40%, 43% en 65% van de b2b bedrijven leads en nieuwe klanten via Twitter, Facebook en LinkedIn. 55% van de b2b bedrijven werft klanten via een eigen blog, dat gedeeld kan worden via social media.
In een social media training van TO BE FOUND leer je van onze social media expert alles over het ontwikkelen van een social media strategie, social monitoring en het opstellen van een social media plan. De training is er volledig op gericht dat jij zelf de verantwoordelijkheid kunt nemen voor social media marketing en je met de aangereikte handvatten direct zelf aan de slag kan.
TO BE FOUND is gespecialiseerd in social media marketing en neemt de strategievorming, monitoring en social advertising uit handen. Doordat wij deze verantwoordelijkheid dragen kan jij jouw tijd effectiever verdelen en ben je er zeker van dat je het maximale uit social media haalt.