
Wil jij jouw product of dienst goed laten zien aan een relevant publiek, op de juiste plek en op het juiste moment in de klantreis? Samen met onze advertising specialisten gaan we dit voor elkaar krijgen. We beginnen bij de doelstellingen en stippelen vervolgens een op maat gemaakte advertising strategie voor je uit. Zodat jij het meeste uit je advertentiebudget haalt.
ONLINE ADVERTEREN = RESULTAATGERICHT TE WERK GAAN
Zorg dat je de juiste doelgroep target, via het juiste advertising kanaal en op het juiste moment in de klantreis
Er zijn tegenwoordig veel advertentiekanalen, zoals Google, Meta, Pinterest, TikTok en Snapchat. De twee belangrijkste categorieën zijn adverteren via zoekmachines (SEA) en social media advertising. In beide vakgebieden hebben wij specialisten, die zich dagelijks bezighouden met het behalen van jouw groeidoelstelling. Dit doen we op een datagedreven manier; wij zetten geen campagne aan zonder dat deze meetbaar is.
Allereerst ga je met onze strategen om de tafel om jouw ambitie te vertalen naar een effectieve online strategie. Op basis van deze gesprekken brengt de strateeg in kaart welke kanalen je moet inzetten om jouw ambitie waar te maken.
Tijdens dit voortraject brengen we jouw advertising kansen alvast in kaart. Een advertising specialist analyseert het huidige niveau van de ingezette kanalen. We identificeren quick wins en eventuele gemiste kansen. De kansenscan wordt gepresenteerd tijdens het opleveren van een op maat gemaakt gameplan voor jouw bedrijf.
Wanneer er akkoord is op het gameplan, zorgen we ervoor dat het gameplan werkelijkheid wordt. We starten met een uitgebreide audit van de huidige advertising kanalen. Hierbij nemen we alle campagnes door, controleren de instellingen en zorgen ervoor dat alle best practices binnen het advertentiekanaal worden toegepast.
Met de uitkomst van de audit en het gepresenteerde gameplan bepalen we de prioriteiten en stellen we een planning op voor de komende maanden. Dit doen we altijd in samenspraak, zodat we zeker weten dat iedereen op één lijn zit.
Staan de eerste campagnes live? Wij monitoren deze nauwkeurig en sturen wekelijks bij. Met behulp van dashboards en tools krijgen we inzicht in het effect van onze inspanningen. Maandelijks (of vaker als dit de groei bevordert) hebben we een online incheckmoment. Tijdens deze meeting bespreken we de uitgevoerde werkzaamheden, analyseren we de resultaten en bekijken we de taken die op de planning staan. Zo zorgen we ervoor dat we op de juiste koers blijven en jouw doelen bereiken.
Zoals je waarschijnlijk weet, zijn er verschillende advertising kanalen waaruit je kunt kiezen. Het leukste zou zijn om ze allemaal aan te zetten, maar dat is waarschijnlijk niet de slimste keuze als je geen oneindig marketingbudget hebt. Aan het begin van de samenwerking kijken we samen met jou naar de kanalen die we het beste in kunnen zetten, op basis van jouw doelstellingen, doelgroep en marketingbudget. Onze specialisten kunnen campagnes draaien op verschillende advertising kanalen, maar wij focussen op zoekmachines en social media kanalen.
Search Engine Advertising draait om slim adverteren in zoekmachines zoals Google en Bing. We laten Google Search, Display, Video, Shopping en zelfs Performance Max campagnes samensmelten in een doelgerichte strategie. Met een test-en-learn aanpak zorgen we ervoor dat er een sterke performance-laag wordt gevormd. Als er ruimte is, vullen we deze aan met een branding-laag vanuit SEA.
Na een kick-off, waarbij we meer leren over jouw bedrijf, doelgroepen, de klantreis en jouw doelstellingen, werken we een passende SEA-aanpak uit voor jou. Als je al een Google Ads of Microsoft Ads account hebt, doen we eerst een audit om te bepalen hoe het account ervoor staat en of er een nieuwe aanpak nodig is. Als je nog geen Google Ads of Microsoft Ads account hebt, werken we vanaf scratch nieuwe campagnes uit. Wanneer er search campagnes aan bod komen, doen wij een uitgebreid zoekwoordenonderzoek.
Inspireren en aandacht trekken: dáár draait het vaak om bij social advertising. Hoe bereik je tussen miljoenen accounts juist die mensen die voor omzet gaan zorgen? Hoe vertel jij je merkverhaal? Met een gerichte focus op basis van doelgroepsegmenten, een stukje AI en heel veel kennis van social ads, zorgen wij ervoor dat er effectieve en datagedreven campagnes live staan. We hebben ervaring met Meta, TikTok, LinkedIn, Pinterest en Snapchat – precies de populairste kanalen!
Na een kick-off, waarbij we meer leren over jouw bedrijf, doelgroepen, de klantreis en jouw doelstellingen, werken we een passende social advertising-aanpak voor jou uit. We kijken naar welke kanalen het beste aansluiten bij je doelgroep en wat voor type advertenties nodig zijn om de aandacht te trekken. Als je al een bestaand account hebt, doen we eerst een audit om te bepalen hoe het account ervoor staat en of er een nieuwe aanpak nodig is. Als je nog geen account hebt, werken we nieuwe campagnes uit. Eventueel kunnen we ook beeldmateriaal ontwikkelen voor de advertenties.
Goed om te weten: wij zetten geen campagne live zonder dat we iets kunnen meten. En nee, alleen het meten van klikken is niet voldoende. Om goed en onderbouwd keuzes te maken, is het essentieel om (belangrijke) acties op de website meetbaar te maken. Denk aan: ingevulde contactformulieren, offerte aanvragen, online aankopen, het plaatsen van een product in een winkelmandje, etc. Dit zijn ook de harde KPI’s waarop wij sturen om het succes van campagnes te meten. Zo weten we altijd hoe we ervoor staan en of we de juiste keuzes maken.
Je hebt al een flink stuk gelezen, tof! Waarschijnlijk een teken dat je onze aanpak interessant vindt. Ben je op zoek naar een bureau dat gespecialiseerd is in advertising? Dan ben je bij ons aan het juiste adres. Alle bovenstaande expertises hebben we in-house, dat maakt het schakelen wel zo makkelijk. Om succesvol te worden op het gebied van advertising, is samenwerken essentieel. Onze kennis over online marketing, gecombineerd met jouw branchekennis, zorgt voor succes. Heb je geen tijd om hier minimaal maandelijks over te sparren, dan vrees ik dat we geen match zijn. Wij geloven in ‘Done with you’ en niet ‘done for you.’