
Meer online aankopen en bezoekers in de showroom. Dat is de uitdaging die The Coffee Factory bij TO BE FOUND heeft neergelegd. The Coffee Factory heeft een prachtige showroom, een ijzersterk verhaal en mooie producten. Hoe weten we de doelgroep ervan te overtuigen om hun aankoop bij The Coffee Factory te doen? Hier zijn we mee aan de slag gegaan aan de hand van een uitgebreide online marketing strategie.
ONLINE MARKETING = UIT JE JAS GROEIEN
De samenwerking startte met een strategische sessie om diepgaand inzicht te verkrijgen in het bedrijf, de werknemers, de doelgroep en de producten van The Coffee Factory. Deze sessie hielp bij het vaststellen van de ideale doelgroep, de meest geliefde en winstgevende producten, en het in kaart brengen van het aankoopproces.
Na de grondige inventarisatie hebben we invulling kunnen geven aan het online marketing gameplan. Een plan waarin staat welke kanalen we in gaan zetten, op welke manier we deze in gaan zetten en de bijbehorende investering. Voor The Coffee Factory bevatte het gameplan een combinatie van de volgende kanalen: SEO, Google advertising, social advertising en e-mailmarketing.
Met SEO, ook wel Search Engine Optimization, zorgen we ervoor dat The Coffee Factory binnen Google zo goed mogelijk gevonden wordt. Allereerst werd de website technisch gezien kritisch onder de loep genomen. Toen deze basis goed stond, zijn we aan de slag gegaan met het schrijven van content en met het bouwen aan de autoriteit van The Coffee Factory.
Ondanks eerdere pogingen met online marketing bureaus, waren Google Ads campagnes niet effectief. Een herstructurering en het gebruik van een bucket-systeem maakten een efficiëntere budgetverdeling mogelijk. De advertenties werden geoptimaliseerd om rendabele producten te promoten en showroom bezoeken te stimuleren. Dit door een performance max campagne en de inzet van diverse Google-platformen.
Om deze campagne zo effectief mogelijk in te steken hebben we in samenwerking met The Coffee Factory en een freelance videograaf een bedrijfsvideo gemaakt. Zo zorgen we voor een constante stroom aan online aankopen én voor bezoekers in de winkel.
Social advertising is op een later moment ingezet. Social media en Meta (Facebook & Instagram) specifiek is zeer geschikt voor extra awareness. Iedereen in Dordrecht en omgeving moet namelijk The Coffee Factory kennen. Maar hoe zorg je ervoor dat mensen naar jouw showroom komen? Bij The Coffee Factory was dit een ijzersterke video. Een video met eigenaar Ron in de hoofdrol waarin hij vertelt over de merken die ze verkopen, hun showroom en USP’s. In samenwerking met onze videograaf hebben we een goed script geschreven en zijn de video’s geschoten en ge-edit.
The Coffee Factory heeft een ongelooflijk groot klantenbestand met bijbehorende mailadressen. Wanneer er vanuit The Coffee Factory een mail de deur uit gaat kunnen we rekenen op honderden websitebezoekers. Maar hoe zorg je ervoor dat hier een plan achter zit en dat je de juiste doelgroep de juiste informatie voorschotelt? In samenwerking met Ron en Sara van The Coffee Factory hebben we invulling gegeven aan de e-mail planning van 2024. Daarnaast hebben we al een flinke slag geslagen in het segmenteren van de doelgroep. Zo kunnen we écht mails op maat sturen.
De relevante kanalen zijn ingezet, wekelijks zijn we bezig met het optimaliseren van deze lopende campagnes. Nu is het tijd om het verhaal van The Coffee Factory naar voren te laten komen. Kennis over koffie en koffiemachines is er in overvloed, relevante content staat op de website en ‘het verhaal’ van The Coffee Factory klopt. Tijd om hier een logisch geheel van te maken. Onder andere door:
Omdat we met verschillende expertises bij elkaar zitten, is het belangrijk dat we snel schakelen. Om hier grip op te houden hebben we met The Coffee Factory elke twee weken een meeting. Tijdens deze meeting nemen we ons samenwerkingsdocument door. Hierin staat per maand aangegeven wat er op planning staat en wat de status is. Daarnaast geeft ons dit de mogelijkheid om te sparren over e-mail- en socialcampagnes