Verdubbeling in aantal websitebezoekers en ingevulde offerteformulieren

Haveman Edelmetaal
Home > Cases > Haveman Edelmetaal
Pand Haveman Edelmetaal

Van een eenmalig zoekwoordenonderzoek naar een gedegen online marketing strategie met de inzet van SEA, SEO en content. Je leest hier hoe we Haveman Edelmetaal helpen met hun online uitdagingen.

Campagne aanpak

Haveman Edelmetaal wilde meer online zichtbaarheid in de markt. Werkzaamheden als 'verchromen' en 'vergulden' is hun core-business, maar online waren ze nog niet vindbaar op deze termen. Tijd om hier verandering aan te brengen.

Zoekwoordenonderzoek

Allereerst zijn we gestart met een zoekwoordenonderzoek. Welke termen gebruiken potentiële klanten en hoe kunnen we deze zoekwoorden clusteren? Na een lijst met ruim 100 interessante zoekwoorden, was het tijd de zoekwoorden te prioriteren.

Technische audit

Haveman Edelmetaal was bezig met het lanceren van een nieuwe website. Dezelfde huisstijl, maar dan in een moderner jasje. Onze taak om na de oplevering van het design, kritisch te kijken naar technische verbeterpunten. Dit zodat zowel Google als de bezoeker blij wordt van de website.

Aan de slag met content

Na de oplevering van het zoekwoordenonderzoek en de technische audit, was het tijd om in de pen te klimmen. Maar hoe kunnen wij als online marketeers het technische verhaal van Haveman goed op de website krijgen? Een leuke uitdaging!

Door een rondleiding op locatie én een inhoudelijk interview met de manager werd het ons steeds duidelijker wat precies het verhaal is van Haveman. Door de eerste teksten regelmatig heen en weer te sturen zijn we uiteindelijk gekomen tot dé perfecte tekst, een tekst die zorgt voor meer conversies en tekst die voldoet aan SEO best-practises, zodat Google deze goed kan waarderen.

Doorontwikkeling

Nu de basis van de website is het zaak om de website verder door te ontwikkelen. Hoe? Zorgen voor meer conversies. De websitebezoekers zijn er, maar hoe zorgen we ervoor dat deze converteren? We hebben het offerteformulier op de website voorzien van vraagtekens (?), zodat het voor de potentiele klant duidelijker is welke informatie ze moeten geven. Daarnaast hebben we het offerteformulier ook een stuk ingekort, waardoor het eenvoudiger is om deze in te vullen.

Google Ads

Toen we tevreden waren over de website, begonnen we met de inzet van Google Ads. We draaien campagnes op relevante zoektermen rondom ‘vergulden’ en ‘verzilveren’. Daarnaast zijn we ook gaan adverteren op specifieke zoektermen als ‘schoenen verzilveren’.

Resultaat

Op het gebied van SEO hebben we in een klein jaar tijd al enorm mooie resultaten weten te behalen. Als we een jaar tot jaar vergelijking maken, zien we een stijging van ruim 106% in het organische verkeer. Verkeer is natuurlijk leuk, maar uiteindelijk draait het om aanvragen (en dus omzet). We zien een stijging van 120% in het aantal ingevulde offerteformulieren, en we hebben de stijgende lijn nog steeds te pakken!

Als we kijken naar de SEA resultaten, zien we ook enorm mooie resultaten. De kosten per conversie zijn enorm rendabel voor de klant. Tijd om dit op te schalen en hier het maximale uit te halen!

 

Learnings

Haveman Edelmetaal is specialist in oppervlaktebehandeling. Een expertise die wij niet dagelijks tegenkomen in ons vakgebied. Hoe vertaal je dan het verhaal van Haveman Edelmetaal naar de website? Dit zijn de belangrijkste learnings die we uit de samenwerking hebben gehaald:

  • Ga niet live met een tekst als je er niet 100% achterstaat
  • Conversiepercentage verhogen zit ‘m soms in hele kleine aanpassingen
  • Advertenties draaien op Google is pas écht zinvol als je een converterende website hebt staan
  • Een echt goede landingspagina komt tot stand in samenwerking met de klant. Branchekennis combineren met online marketing kennis
  • Blijven testen: zorgen de optimalisaties die we hebben doorgevoerd wel voor een beter resultaat? Niks doen op gevoel, maar onderbouwen met data

De vervolgstappen

(Gelukkig) zijn we nog lang niet klaar met optimalisaties. De basis van de website staat goed, tijd om door te pakken. De backlog staat vol met werkzaamheden, denk aan:

  • Een linkbuildingstrategie opzetten, om de autoriteit van het domein te verhogen, wat gaat zorgen voor hogere organische posities
  • Een Leadbot installeren om bezoekers makkelijker door te website te laten navigeren én om veel gestelde vragen direct te tackelen
  • Specifieke branchepagina’s opzetten om zo de grotere klanten te kunnen targetten
  • Een bedrijfsvideo maken om de dienstverlening visueler te maken, welke we vervolgens ook kunnen inzetten op Meta/LinkedIn
  • Social campagnes draaien om meer awareness te creëren voor het bedrijf, en hun dienstverlening

RECENTE CASES

Benieuwd naar onze succesverhalen? Bekijk dan zeker ook onze andere cases:

Jouw resultaat = onze kracht

Wil je meer weten over deze case of ben je benieuwd of wij jou met een soortgelijk vraagstuk verder kunnen helpen? Neem dan contact op met Mees. Hij helpt je graag verder!
Portretfoto Mees
Mees Ooms
SEO specialist
8,9/10
67 beoordelingen