Wat ooit als “van de nood een deugd maken” begon, is uitgegroeid tot een volledige online marketing strategie. Er moest een nieuwe website komen en of we meteen de website op SEO goed wilden inrichten. Why not?! Service Only én TO BE FOUND groeiden door en hebben de inmiddels 5-jarige samenwerking van enkel SEO uitgebreid naar een full funnel strategie waarin we van A-Z samen de resultaten maximaliseren.
Service Only is de garage bij jou in de buurt. Althans, als je in Dordrecht of nabije omgeving woont. Met 7 vestigingen in de Drechtsteden zijn zij inmiddels niet meer weg te denken uit het straatbeeld en als onderdeel van de Amega Groep voeren zij alle vormen van onderhoud en reparaties uit en dat merk onafhankelijk! Inmiddels zijn er de afgelopen jaren al duizenden klanten overtuigd geraakt van ServiceOnly.
Toevallig op zoek naar een autogarage?
Check de website van Service Only!
Gedurende onze samenwerking hebben we op diverse vlakken mooie resultaten geboekt. In de beginjaren op SEO, want de 7 vestigingen werden steeds beter gevonden met diverse absolute topnoteringen en organic traffic dat door het dak schoot. Naarmate we meer kanalen zijn gaan inzetten en de “funnel” steeds meer werd ingevuld, kwamen er meer en meer aanvragen binnen. Maar het resultaat waar we het meest trots op mogen zijn, is het bericht vanuit Service Only dat de werkplaatsplanner wel zo vol zit, dat we onze optimalisaties wat meer long-term konden gaan richten.
De marketing afdeling van Service Only kwam in 2019 bij ons met de vraag of wij hun website migratie wilden begeleiden. Maar natuurlijk! Een complete migratie + SEO audit volgde en door de zeven vestigingen en grote hoeveelheid mogelijke onderhoudsvormen en reparaties op de juiste zoektermen zo in te richten, werd de eerste raket gelanceerd. Service Only raakte relevant in de ogen van Google en de eerste top-10 noteringen stroomden binnen.
Top-10 noteringen zijn natuurlijk niet genoeg. En door een gerichte “local” aanpak zijn we structureel op vestigingen gaan optimaliseren. Dit door actief relevante platformen aan te schrijven voor verwijzingen, door de content on-page zo goed mogelijk te houden en door ondersteunende content te schrijven die de vestigingen zouden doen versterken. Het gevolg? Duurzame topnoteringen in Google en dat op alle vestigingen. Tot op de dag van vandaag zijn we actief met local SEO.
Domineren kun je leren. En met dat motto zijn we voor de 7 vestigingen van Service Only de SERP gaan veroveren. Hoe gaaf, dat je organisch bovenaan staat, in de local map packs zichtbaar bent én met een betaalde advertentie meedoet. Klinkt als Times Square, maar dan met enkel Service Only als zichtbare partij!
Tof dat we zo zichtbaar zijn op het moment dat de doelgroep op zoek is naar een autogarage in de regio, maar als we naar de lange termijn kijken, dan is het worden van een begrip een mooie stip aan de horizon. Denkt men aan APK, dan moet Service Only top-of-mind zijn.
Met deze gedeelde ambitie zijn we met een kleinschalige campagne op Meta gestart. Ziet het als een pilot die we alleen in Dordrecht voerden. Met een gave brand video en een duidelijke boodschap zijn we de timelines van onze doelgroep (op dat moment Dordrecht) binnengedrongen.
Door de slimme combinatie van push- en pullstrategieën, zorgen we voor korte- en lange termijn resultaat!
De uitdaging binnen deze samenwerking ligt met name in het inzichtelijk maken van wat welk kanaal oplevert en voor welke vestiging. Je hebt immers te maken met (online) concurrentie per stad, maar ook met de capaciteiten van een vestiging. Dat betekent dus wel dat je moet blijven schakelen met onze contactpersonen, om ervoor te zorgen dat de werkplaatsplanner zo optimaal mogelijk is gevuld. Door dit iedere dag weer te beseffen, zorgen we pas echt voor toegevoegde waarde.
Ook het koppelen van informatief zoekgedrag, wat een landelijke intentie heeft, aan de 7 lokale vestigingen van Service Only is een uitdaging. Hoe zorg je immers voor dat iemand die zoekt naar informatie over APK, dus nog geen buying intent heeft, uiteindelijk wel terechtkomt bij Service Only? Onze bevinding: hier kan je gewoon niet 100% grip op hebben, want het bemachtigen van een featured snippet die door heel Nederland wordt getoond, zorgt ervoor dat mensen van buiten ons werkgebied de site van Service Only bezoeken. Gelukkig is organic traffic “gratis” 😉
De wachtlijst aan werkplaats afspraken wordt inmiddels steeds langer. Maar wij zijn desondanks niet uitgespeeld. Binnen de huidige kanalen set-up blijven we maximaliseren en we zien ook aan de onderkant van de funnel nog mooie vervolgstappen. Hoe ga je bijvoorbeeld om met het werven van nieuwe klanten versus het goed bedienen van huidige klanten? Time will tell, maar wij hebben daar onze ideeën wel bij.