"We behalen een jaarlijkse groei van 50% in omzet"

Club Champagne
Home > Cases > Club Champagne

RESULTATEN VAN DEZE CASE

IEDERE EURO ADVERTENTIEBUDGET WORDT 3 KEER TERUGVERDIEND (ROAS VAN 300%)

JAARLIJKSE OMZETGROEI VAN MINIMAAL 50% TEN OPZICHTE VAN HET VOORGAANDE JAAR

RUIM 100 TOP-10 POSITIES OP VEEL BELANGRIJKE ZOEKWOORDEN IN DE ORGANISCHE RESULTATEN VAN GOOGLE

Hoe hebben we dit bereikt

Omdat Club Champagne nog vanaf 0 moest worden opgezet heeft TO BE FOUND geholpen om een e-commerce website te laten maken. De website is in Lightspeed gemaakt en direct SEO-geoptimaliseerd, om niet alleen betaalde bezoekers binnen te krijgen, maar ook om organisch op de eerste pagina te komen staan binnen Google. Door de inzet van een zoekwoordenonderzoek is de website ingericht op basis van het zoekgedrag van de doelgroep.

Daarnaast was het onderscheiden binnen de markt één van de belangrijkste onderdelen van de online marketingstrategie van Club Champagne. Dit heeft TO BE FOUND gedaan door een plan op te stellen waarbij er ingespeeld wordt op evenementen zoals: Valentijnsdag, geschenk sets voor verjaardagen of relatiegeschenken. Daarbij wordt er ook een dienst aangeboden waarbij klanten gebruik kunnen maken van een handgeschreven kaartje. Hierbij kunnen klanten het super persoonlijk maken wanneer ze een flesje als relatiegeschenk willen versturen.

Over Club Champagne

Club Champagne is in 2015 gestart als webshop voor luxe, kwalitatieve champagnes. Club Champagne biedt een divers aanbod met uiteenlopende smaken en merken aan. Je kan er terecht wanneer je op zoek bent naar een bijzondere fles, maar ook als je gewoon op zoek bent naar een leuk champagne cadeau of relatiegeschenk.

Club Champagne wil de nummer 1 champagne webshop van Nederland worden. Maar hoe doe je dat binnen een markt waar de concurrentie elk jaar blijft stijgen? Toch lukt het Club champagne om jaarlijks te blijven groeien. Door de goede afstemming van de verschillende facetten van online marketing hebben we samen met Club Champagne een snelgroeiend, winstgevend e-commerce concept neergezet.

Kleine winstmarges in een hoog concurrerende markt

Kleine winstmarges in een hoog concurrerende markt, zo zou Club Champagne zichzelf omschrijven. Naast klanten die gewoon even een flesje nodig hebben, zijn er ook klanten actief die regelmatig grote orders plaatsen. Samen met eigenaar Jasper heeft TO BE FOUND een slimme online marketing strategie neergezet. Hierin werd onder meer de volgende vragen beantwoord.

Club Champagne webshop

Hoe hebben wij het aangepakt?

Omdat Club Champagne nog vanaf 0 moest worden opgezet heeft TO BE FOUND geholpen om een e-commerce website te laten maken. De website is in Lightspeed gemaakt en direct SEO-geoptimaliseerd, om niet alleen betaalde bezoekers binnen te krijgen, maar ook om organisch op de eerste pagina te komen staan binnen Google. Door de inzet van een zoekwoordenonderzoek is de website ingericht op basis van het zoekgedrag van de doelgroep.

Daarnaast was het onderscheiden binnen de markt één van de belangrijkste onderdelen van de online marketingstrategie van Club Champagne. Dit heeft TO BE FOUND gedaan door een plan op te stellen waarbij er ingespeeld wordt op evenementen zoals: Valentijnsdag, geschenk sets voor verjaardagen of relatiegeschenken. Daarbij wordt er ook een dienst aangeboden waarbij klanten gebruik kunnen maken van een handgeschreven kaartje. Hierbij kunnen klanten het super persoonlijk maken wanneer ze een flesje als relatiegeschenk willen versturen.

Club-champagne-mockup

Het inzetten van Google Ads

Wij als Google Ads specialist verzorgen de Google Ads. Dit is een perfecte aanvulling op zoekmachine optimalisatie en content marketing. Met name door het adverteren op merknaam verzeker je jezelf van de #1 positie binnen Google. Hierbij is onder meer gebruik gemaakt van responsieve zoekadvertenties, om zo de beste advertenties te tonen aan de doelgroep. Dit zijn advertenties die automatisch worden aangepast om potentiële klanten meer relevantere boodschappen te tonen. Google test dan welke koppen en beschrijvingen het beste werken en laat deze combinaties het meeste zien, om ze het optimale resultaat uit de advertenties te halen

Met een geoptimaliseerde productfeed in het Merchant Center van Google is Google Shopping ingezet. Door de inzet van Google Shopping ziet de doelgroep direct een afbeelding van het product, de prijs en de aanbieder. Voor Club Champagne dus een ideaal advertentieplatform. Wij adviseren webshops dan ook altijd gebruik te maken van Google Shopping. Zeker in combinatie met zoekadvertenties.

Constant blijven optimaliseren

Door het continue optimaliseren hebben we ervoor gezorgd dat het aantal conversies elke maand is blijven groeien. Met behulp van gratis tools als Google Analytics en Hotjar is het aantal websitebezoekers dat een conversie actie (zoals een transactie) uitvoert op club-champagne.nl, verhoogd. Conversie optimalisatie wordt dus niet ingezet om ‘nieuw’ verkeer aan te trekken maar om de website te verbeteren en er meer rendement uit te halen.

Daarnaast was het maandelijks plaatsen van Blogs op de website essentieel om het maximale uit de organische bezoekers te halen. Na het zoekwoordenonderzoek is een blogplan opgesteld, een essentieel onderdeel van content marketing. Het blogplan en bijhorende interne- en externe artikelen hebben als doel om organische bezoekers aan te trekken die op zoek zijn naar informatie, relevant aan de producten van Club Champagne. Zo zijn er veel artikelen geschreven voor relatiegeschenken, voedingstips, Vader- en Moederdag, et cetera.

Online marketing = uit je jas groeien

RECENTE CASES

Duik in een van onze andere cases om meer succesverhalen te lezen.

Jouw resultaat = onze kracht

Ook samen mooie resultaten boeken? Neem vrijblijvend contact op.
Richard Hooghiemstra
Online advertising specialist
8,9/10
67 beoordelingen