SEO CONSULT: DAAROM MOET JE ER VANDAAG NOG MEE STARTEN!

7 december 2022
5 mins
Home > Blog > SEO CONSULT: DAAROM MOET JE ER VANDAAG NOG MEE STARTEN!

Zoekmachines genereren maar liefst 93% van al het websiteverkeer. Is jouw website dus nog niet goed vindbaar in Google, dan is de kans groot dat je onzichtbaar bent voor je doelgroep en belangrijke leads misloopt. En dit wil je natuurlijk niet! Wil je beter gevonden worden in Google en het maximale uit je zoekmachine optimalisatie activiteiten halen? Dan gaat een SEO consult je gegarandeerd verder helpen. Met een ervaren SEO consultant bespreek je in een dagdeel wat je zelf kan doen om jouw website te optimaliseren.

SEO = het optimaliseren van een website om beter gevonden te worden in zoekmachineresultaten.

WAT IS EEN SEO CONSULTANT

Een SEO consultant is een SEO-expert die je van advies voorziet over zoekmachineoptimalisatie. Deze SEO-expert heeft zich gespecialiseerd binnen het vakgebied en kent hierbij alle ins en outs! Het is de taak van een SEO consultant om je te helpen met het optimaliseren van je website zodat jij beter gaat scoren in Google, hierdoor meer bezoekers aan zal trekken en uiteindelijk ook meer conversies zal verkrijgen.

WAT DOET EEN SEO CONSULTANT

Een SEO consultant kan je alles vertellen over de juiste optimalisaties om door te voeren binnen jouw zoekmachine optimalisatie activiteiten. De doelen die worden nagestreefd zijn een hogere positie in Google, een betere click through rate in Google en meer leads en omzet realiseren via jouw website! Bij SEO consult kan er onderscheid gemaakt worden tussen on-page en off-page optimalisaties:

1) ON-PAGE SEO DOOR EEN SEO CONSULTANT

On-page SEO gaat over het optimaliseren van de website zelf. Voordat je wil adverteren op bepaalde webpagina’s of gebruikers door wil verwijzen naar je website, wil je natuurlijk wel dat deze helemaal goed is ingericht. Zo is je website niet alleen gebruiksvriendelijk voor je bezoeker, maar ook voor Google. Verschillende onderdelen van een SEO consultancy gebaseerd op on-site SEO zijn:

  • Het gebruiken van de juiste techniek;
  • controleren of de website voldoet aan W3C HTML standaarden;
  • of de juiste tags zijn ingesteld die belangrijk zijn voor zoekmachines (zoals canonical en meta tags);
  • of je website structuur optimaal is;
  • maak je gebruik van headers (H1, H2 en eventueel H3);
  • of je de juiste zoekwoorden gebruikt voor je inhoud;
  • of je website wel snel genoeg is;
  • en of je websitecode met bijbehorende functionaliteit in lijn ligt met de wensen vanuit Google.

2) OFF-PAGE SEO DOOR EEN SEO CONSULTANT

Naast dat je wil dat je het beste uit je eigen website haalt, is een SEO consult er ook voor om te kijken naar wat er geoptimaliseerd kan worden op gebied van off-page SEO. Hierin wordt er gekeken wat er rondom de website geoptimaliseerd kan worden.

Denk hierbij voornamelijk aan linkbuilding. Dit helpt met de autoriteit die je hebt binnen Google. Hoe hoger deze autoriteit is, hoe betrouwbaarder je bent. Een SEO consultant zal met je gaan kijken hoe je jouw linkbuilding kan uitbreiden en je binnen de zoekmachines echt kan profileren als een expert binnen je vakgebied.

Maar ook social media, video’s en contentmarketing zijn belangrijk om goed bij stil te staan. Want als je website op en top is geoptimaliseerd, is het wel zo fijn dat je andere kanalen hierop aan kunnen sluiten!

WAAROM EEN SEO CONSULT AFNEMEN?

Er zijn diverse redenen waarom het waardevol is voor jouw bedrijf om een SEO consult af te nemen:

  • Gericht advies om sneller hoger in Google te komen
  • Eén-op-één sessie met ervaren SEO specialisten
  • Ondersteuning zonder verdere verplichtingen
  • Hands on consult met direct uitvoerbare tips, dus geen rapporten en analyses die waarschijnlijk ergens in een la verdwijnen.

Houd je tijdens een SEO consult vooral niet in met het stellen van vragen en sta open voor de adviezen van de experts. Zo ben jij na het consult weer wat informatie en tips rijker om in de toekomst zelf toe te kunnen passen. Wel zo handig!

"
Google verandert zijn zoekalgoritme jaarlijks meer dan 500 keer. Dit benadrukt hoe essentieel een regelmatig SEO-consult is om je website voortdurend te optimaliseren en bij te blijven met de nieuwste trends en veranderingen."

Tim Leijs, SEO specialist

VOORDELEN EN KENMERKEN VAN EEN SEO CONSULT

Bij het samenwerken met een SEO consultant haal jij dé missende expertise in huis die je nodig hebt. De professional weet alles af van SEO en zal zich verdiepen in uw vakgebied, waardoor jullie samen resultaten kunnen behalen.

Daarnaast is SEO altijd blijvend. In tegenstelling tot SEA zullen je SEO resultaten niet ineens verdwijnen als je werkzaamheden stoppen. Het is hierbij verstandig om regelmatig je SEO werkzaamheden die je al hebt uitgevoerd te optimaliseren. Zo blijf je altijd relevant met jouw SEO en houd jij die nummer 1 positie in Google lekker voor jezelf!

Een SEO consultant kijkt ook zeker samen met jou naar je customer journey. Heb je deze zelf al uitgestippeld? Is deze nog up-to-date? Is er iets over het hoofd gezien? En vooral, wat kan je er dan mee? Samen met de expert zal je gaan ontdekken hoe jij je doelgroep in verschillende fase van deze klantreis wil gaan bereiken én hoe SEO daar een grote rol in kan spelen!

AAN DE SLAG MET EEN SEO CONSULTANT

SEO consultancy is zeker waardevol voor jouw bedrijf en het kan hierin prettig zijn om een open en professionele sparringpartner te vinden. Bij het SEO consult van TO BE FOUND bekijk je samen met een ervaren SEO consultant alle mogelijkheden om zelfstandig het maximale uit je website te halen. In een halve dag bespreek je verschillende verbeterpunten die je direct kan doorvoeren voor een betere vindbaarheid, zoals:

  • Uitleg over wat belangrijk is binnen SEO
  • Keywords bepalen aan de hand van een zoekwoordonderzoek
  • Persoonlijk advies over de kwaliteit van je content
  • Inzicht over de techniek van je website
  • Praktische tips over het verbeteren van je autoriteit (linkbuilding)

Het SEO consult van TO BE FOUND is ingedeeld in een adviesgesprek met een ervaren zoekmachine specialist die jou meeneemt in de wereld van SEO optimalisatie. Naar wens kan het consult meerdere keren afgenomen worden. Wel zo fijn om dat met dezelfde specialist te doen! Dan weten jullie beide waar jullie aan toe zijn en wat de volgende stap is. Als online marketing bureau brengen we jouw SEO naar een volgend level!

Meet the team!

Persoonlijk advies nodig? Neem contact met ons op, en vraag een SEO consult aan. Onze specialisten Tim, Bas, Willemijn, Danique en Mees helpen je graag verder!

JOUW RESULTAAT = ONZE KRACHT

Hulp nodig met je online vindbaarheid? Wij kunnen je helpen! Neem vooral een keertje contact met ons op.
Tim Leijs
Online Strateeg

Weet jij alles al over SEO? Test jezelf!

Een SEO consultant is een SEO-expert die je van advies voorziet over zoekmachineoptimalisatie. Deze SEO-expert heeft zich gespecialiseerd binnen het vakgebied en kent hierbij alle ins en outs! Het is de taak van een SEO consultant om je te helpen met het optimaliseren van je website zodat jij beter gaat scoren in Google, hierdoor meer bezoekers aan zal trekken en uiteindelijk ook meer conversies zal verkrijgen.

Een SEO consultant kan je alles vertellen over de juiste optimalisaties om door te voeren binnen jouw zoekmachine optimalisatie activiteiten. De doelen die worden nagestreefd zijn een hogere positie in Google, een betere click through rate in Google en meer leads en omzet realiseren via jouw website! Bij SEO consult kan er onderscheid gemaakt worden tussen on-page en off-page optimalisaties.

Bij een SEO consult vraag je eenmalig advies aan van een ervaren zoekmachine optimalisatie consultant. Met een ervaren SEO consultant bespreek je in een dagdeel wat je zelf kan doen om jouw website te optimaliseren voor de zoekmachines. Ter voorbereiding van deze afspraak wordt eerst een uitgebreide SEO scan van jouw website gemaakt waarna deze wordt besproken. Je gaat naar huis met een lijst aan actiepunten die jouw website verder helpen.

Doe nog meer kennis op!

This = happening

Weten waar we nu mee bezig zijn? Volg onze social media kanalen.