Google Ads is en blijft een zeer effectieve manier van adverteren. Het grootste voordeel van Google Ads is dat er zeer snel resultaten te zien zijn in de zoekmachine én het richt zich op personen die op zoek zijn naar hetgeen dat jij aanbiedt. Echter nu nog rendement halen uit de campagne, dat is vaak nog niet zo eenvoudig. Google Ads uitbesteden is een keuze die vaak wordt gemaakt door organisaties wanneer zij door de bomen het bos niet meer zien. En dat is helemaal niet erg, sinds de oprichting in 2002 is Google Ads uitgegroeid tot een platform met veel mogelijkheden.
Nog niet bekend met Google Ads en de mogelijkheden ervan? Lees dan ons artikel ‘Wat is Google Ads?’
Het uitbesteden van Google Ads kent duidelijke voordelen. Hieronder zetten wij er een aantal voor je op een rij:
Bij het uitbesteden van Google Ads werkzaamheden is er meer ruimte voor focus op de bedrijfsvoering. Voor velen is online marketing een grijs gebied. Het vakgebied is relatief jong en gebrek aan kennis is één van de vele pijnpunten. Het uitbesteden van deze werkzaamheden biedt het voordeel door online aanwezig te zijn én focus te houden op de eigen bedrijfsvoering. Een online marketing bureau is bovendien in staat om het imago of visie van je organisatie online te communiceren; waardoor on- en offline op elkaar aansluiten en elkaar versterken. Daarnaast ontstaat er meer tijd om bijvoorbeeld bezig te zijn met de ontwikkeling van je product of dienst.
Een goed geoptimaliseerde Google Ads campagne kost vaak veel tijd om op te zetten en dient constant én goed gemonitord te worden. Wanneer je de campagne uitbesteedt bij een online marketing bureau hoef je daar zelf geen tijd in te investeren, denk aan werkzaamheden als:
Bij TO BE FOUND zien wij vaak dat een klant zelf al aan de slag is geweest met Google Ads, maar door een gebrek aan ervaring onnodige kosten heeft gemaakt. De gekozen zoekwoorden resulteren vaak in veel internetverkeer, maar conversies blijven uit. Het doel is echter om zo veel mogelijk converterend verkeer te genereren. Door het uitsluiten van niet-converterend verkeer en het focussen op de juiste zoektermen worden kosten bespaard. Het bepalen van een ideaal dagbudget blijkt in de praktijk lastiger dan voorheen gedacht. Na een aantal maanden is echter pas te bepalen wat het beste budget is voor je online doelstellingen.
Wanneer je kiest voor een Google Ads Certified partner, weet je zeker dat jouw campagne in goede handen is. Zelf mis je misschien de nodige kennis om zoveel mogelijk rendement te halen uit jouw campagne. Door de werkzaamheden uit te besteden aan een Google Ads bureau haal je meer rendement uit jouw campagnes. Zo is er binnen een professioneel Google Ads bureau vaak meer kennis over:
Het uitbesteden van Google Ads werkzaamheden bij een betrouwbare partner biedt veel voordelen, zoals enkele hierboven al zijn benoemd. Jarenlange kennis en ervaring met Google Ads resulteert in rendabele campagnes. Onvoldoende ervaring resulteert vaak in niet goed onderbouwde beslissingen, die een campagne vaak niet ten goede komen. Wij zien vaak dat bedrijven ten einde raadt zijn en de hoop hebben opgegeven door het zelf te proberen. Het gebeurt dat ze op de goede weg zijn, maar door gebrek aan ervaring en kennis toch tegen pijnpunten aanlopen.
Bij het uitbesteden van je Google Ads werkzaamheden worden organisaties vaak gerapporteerd. Dit zijn meer uitgebreidere rapportages dan de standaard rapportages van Google zelf. Hierdoor heb je direct inzichtelijke welke resultaten zijn behaald, wat het heeft opgeleverd én wat het heeft gekost. Ook bij TO BE FOUND werken wij met maandelijkse Google Ads rapportages, die wij aan het begin van de maand naar iedere klant toesturen. Deze rapportages zijn uiteraard persoonlijk en afgestemd op de wensen en afgenomen diensten van de klant.
Wanneer je zelf niet veel verstand van Google Ads campagnes opzetten of monitoren hebt of hier gewoonweg geen tijd voor heeft, dan is het verstandig om dit uit te besteden aan een extern bedrijf, mits hier budget voor is. Het grootste voordeel aan het uitbesteden is natuurlijk dat de jarenlange kennis van deze bedrijven uw campagne alleen maar ten goede komt. Het brengt ook uiteraard kosten met zich mee, maar wanneer de campagne veel meer rendement op gaat leveren is dit het uiteindelijk wel waard.
Volg de Google Ads training van TO BE FOUND en ontdek wat wij voor jou kunnen betekenen!
Heb je na het lezen van dit artikel nog vragen en/of wil je graag advies over je Ads budget. Neem dan gerust contact met ons op!