Google Ads training

Home > Trainingen > Google Ads training

Heb je een Google Ads campagne opgezet, maar levert deze nog niet het gewenste resultaat? Of wil je hiermee aan de slag, maar geen idee waar te beginnen? Dan is onze Google Ads training wat je zoekt! Binnen één dag beheers je een ruime schat aan kennis om zo zelf betere resultaten uit Google Ads campagnes te halen. Daarnaast gaan we aan de slag met jouw bestaande of nieuwe campagne zodat je de kennis direct in de praktijk kunt brengen.

Thijs en Wouter adwords budget bepalen

De Google Ads training bestaat uit 5 verschillende onderdelen:

1. Introductie Google Ads

Eerst kijken we naar de kenmerken en voordelen van Google Ads. Door eerst de mogelijkheden van het platform te leren kennen, kun je betere strategische keuzes maken.

2. Doelstellingen bepalen

Veel bedrijven starten zomaar met Google Ads zonder duidelijke doelstellingen. Hierdoor blijft het onduidelijk hoe de campagne nou echt bijdraagt aan de bedrijfsdoelen. Daarom gaan we heldere doelstellingen voor jouw campagne formuleren.

3. Selecteren van de juiste zoekwoorden

De basis van een goede Google Ads campagne is het zoekwoordonderzoek. Samen met onze trainer ga je aan de slag met de zoekwoordplanner. Je leert hoe de planner werkt, hoe je een zoekwoordonderzoek uitvoert en hoe je de juiste woorden selecteert.

4. Een campagne inrichten

Nadat je de juiste zoekwoorden hebt geselecteerd, verwerken we deze in een campagnestructuur. Alleen met een goede structuur kun je zeer gericht adverteren. Tijdens dit onderdeel van de cursus leer je hoe je een goede campagnestructuur opzet en welke instellingen hierbij nodig zijn.

5. Analyse en optimalisatie

Alleen door de campagne herhaaldelijk te analyseren en te optimaliseren, behaal je meer conversies. De training eindigt met hoe je data in Google Ads en Analytics uitleest en hoe je deze gebruikt om de campagne te optimaliseren.

Jouw resultaat = onze kracht

Duik samen met één van onze Advertising specialisten in je campagnes. Neem contact met ons op!
Richard Hooghiemstra
Online advertising specialist