Leer een Google Ads campagne opzetten die resultaat oplevert
Heb je een Google Ads campagne opgezet, maar levert deze nog niet het gewenste resultaat? Of wil je hiermee aan de slag, maar geen idee waar te beginnen?
Dan is onze Google Ads training wat je zoekt! Binnen één dag beheers je een ruime schat aan kennis om zo zelf betere resultaten uit Google Ads campagnes te halen. Daarnaast gaan we aan de slag met jouw bestaande of nieuwe campagne zodat je de kennis direct in de praktijk kunt brengen.
De Google Ads training bestaat uit 5 verschillende onderdelen:
1. Introductie Google Ads
Eerst kijken we naar de kenmerken en voordelen van Google Ads. Door eerst de mogelijkheden van het platform te leren kennen, kun je betere strategische keuzes maken.
2. Doelstellingen bepalen
Veel bedrijven starten zomaar met Google Ads zonder duidelijke doelstellingen. Hierdoor blijft het onduidelijk hoe de campagne nou echt bijdraagt aan de bedrijfsdoelen. Daarom gaan we heldere doelstellingen voor jouw campagne formuleren.
3. Selecteren van de juiste zoekwoorden
De basis van een goede Google Ads campagne is het zoekwoordonderzoek. Samen met onze trainer ga je aan de slag met de zoekwoordplanner. Je leert hoe de planner werkt, hoe je een zoekwoordonderzoek uitvoert en hoe je de juiste woorden selecteert.
4. Een campagne inrichten
Nadat je de juiste zoekwoorden hebt geselecteerd, verwerken we deze in een campagnestructuur. Alleen met een goede structuur kun je zeer gericht adverteren. Tijdens dit onderdeel van de cursus leer je hoe je een goede campagnestructuur opzet en welke instellingen hierbij nodig zijn.
5. Analyse en optimalisatie
Alleen door de campagne herhaaldelijk te analyseren en te optimaliseren, behaal je meer conversies. De training eindigt met hoe je data in Google Ads en Analytics uitleest en hoe je deze gebruikt om de campagne te optimaliseren.
De trainer
Deze training wordt gegeven door Wouter Troost. Uiteraard is hij officieel Google Ads gecertificeerd. Dit houdt in dat zijn kennis jaarlijks door Google wordt getest met online examens. De inhoud van de training is dus altijd relevant en up-to-date. Binnen TO BE FOUND heeft Wouter een groot aantal Google Ads campagnes opgezet, beheerd en geoptimaliseerd. Hij gaat samen met jou aan de slag om te zorgen voor een top campagne. De kennis die je tijdens zijn training opdoet, kun je gebruiken om je campagne te blijven onderhouden.