Een organisatie met online ambities heeft hoogstwaarschijnlijk een Google Ads account. Om optimaal rendement te halen uit online adverteren en in dit geval Google Ads activiteiten, wordt bijvoorbeeld een online marketing bureau ingeschakeld. Op dat moment wil je als organisatie het online marketingbureau toevoegen aan je Google Ads account. Hoe werkt dit en op welk niveau heeft deze partij toegang?
Het koppelen van een gebruiker aan Google Ads wordt in onderstaande stappen toegelicht.
Selecteer vervolgens de optie ‘Toegang tot accounts’.
In onderstaande afbeelding is overzichtelijk weergeven wat de drie opties precies betekenen.
Zodra de uitnodiging in geaccepteerd, is de gebruiker (op basis van toegangsniveau) gemachtigd om werkzaamheden te verrichten. Dit kan in je Google Search, Google Shopping, Remarketing, Google Display Network of Social media Advertising campagnes zijn.
Je weet nu hoe een gebruiker toegevoegd kan worden aan jouw Google Ads-account. Maar dit keer wil je een online marketing bureau toegang verlenen tot jouw Google Ads-account. Dit is een stuk makkelijker dan je waarschijnlijk denkt.
Ieder Google Ads-account is voorzien van een 10-cijferig ID-nummer. Bijvoorbeeld: 123-456-7890; altijd 3-3-4 cijfers. Dit is het persoonlijke nummer van jouw account. Om een online marketing bureau toegang te verlenen tot jouw account heeft het online marketing bureau deze 10-cijferige code nodig. Het bureau klikt zoals de afbeelding toont op het plusje bij ‘Accounts’. Vervolgens worden +Nieuw account maken en +Bestaand account koppelen gegeven.
In dit voorbeeld gebruiken we +Bestaand account koppelen. Op dat moment wordt onderstaande afbeelding weergeven.
Te zien is waar het online marketing bureau de 10-cijferige code wordt ingevuld. Heb je meerdere Google Ads-accounts die het bureau gaan beheren? Deze handeling kan in één keer worden uitgevoerd.a het invullen van de code wordt het e-mailadres dat gekoppeld is aan jouw Google Ads-account ingelicht. Dit mailtje bevat een verzoek tot bevestiging om de toegang te verlenen aan het bureau.
Belangrijk om te weten: laat het bureau nóóit het account en de campagnes op hun naam zetten. Op dit moment geef je het eigen beheer uit handen. Hierdoor wordt het lastig om het bureau direct van toegang te ontzien wanneer de resultaten tegenvallen of wanneer je besluit te stoppen met Google Ads om welke reden dan ook.
Mocht je nog vragen hebben, neem dan gerust contact met ons op! Op de hoogte blijven van de laatste marketingontwikkelingen? Volg ons dan op LinkedIn, Facebook, Twitter en Instagram!
Download handleiding Gebruiker toevoegen Google Ads account