"In no-time een Self Storage winstgevend maken met online marketing."

Self Storage Tiel
Home > Cases > Self Storage Tiel
selfstorage-tiel-box-huren-spullen-opslag

Self Storage Tiel is een gloednieuwe self storage locatie in Tiel, ideaal gelegen langs de A15. Maar hoe zorg je ervoor dat mensen jouw opslagruimte vinden en kiezen, vooral als je letterlijk bij nul moet beginnen? Wij doken erin met een lokale online marketingstrategie om deze locatie binnen no-time te vullen én rendabel te maken. Van website-optimalisatie tot knallende Google Ads campagnes en een krachtige reviewstrategie: we lieten geen kans onbenut.

Resultaat

We hebben Self Storage Tiel samen echt hard laten groeien: van 0 naar 75% bezettingsgraad in no time, met meer dan 400 nieuwe boxhuurders in het afgelopen jaar. De site staat inmiddels op meer dan 3.500 zoekwoorden in Google en onze Google Ads campagnes halen een gemiddeld conversiepercentage van maar liefst 16%. Bovendien zijn we van 0 naar 70 lokale Google reviews gegaan, allemaal van tevreden klanten. Het mooiste? Binnen 3 jaar is Self Storage Tiel al winstgevend bedrijf en kunnen we alleen maar harder verder groeien samen.

LEARNINGS

MEGA belangrijk om snel te leren in een project dat nog geen data heeft opgebouwd. Door continu te blijven monitoren en bijsturen hebben we in korte tijd veel kunnen leren:

  • Focus op lokale SEO is cruciaal. Zeker voor een locatiegebonden service als Self Storage, was het inzetten op lokale vindbaarheid essentieel.
  • Performance Max + Search Ads = gouden combinatie. Het combineren van verschillende campagnetypes versterkt elkaar en zorgt ervoor dat de doelgroep niet meer om ons heen kan.
  • Proactief sturen  op reviews om te bouwen aan vertrouwen. Reviews op Google en de website geven ons inmiddels een flinke voorsprong in zowel organische als betaalde zoekresultaten.
  • Flexibiliteit is key. Het continu testen van campagnes en advertenties zorgde ervoor dat we snel konden schalen en optimaliseren.

ONZE AANPAK

Hoe we de online strategie samen hebben neergezet voor Self Storage Tiel, in 4 fases.

1. Website en SEO audit

We begonnen met een grondige local SEO audit en bepaalden meteen site-structuur en belangrijkste conversiepunten. De nieuwe website werd gevuld met content die direct inspeelde op de opslagbehoeften van de doelgroep. Snel, relevant en to-the-point.

2. Google Ads als traffic booster

Zodra de website stond, gingen we vol gas met Google Ads en een lokale SEO-strategie. Het doel? Traffic genereren naar de site en ervoor zorgen dat de boxen zo snel mogelijk verhuurd werden. Met scherp gerichte zoekwoorden en slimme targeting zorgden we dat onze doelgroep binnen een relevante rij-afstand van de self storage locatie ons wisten te vinden.

 

3. Reviewstrategie voor vertrouwen

Om meer lokale autoriteit op te bouwen, hebben we een Google Business reviewstrategie ontwikkeld. Deze reviews kwamen niet alleen prominent naar voren in zoekresultaten, maar bouwden ook het vertrouwen op van potentiële klanten. Van 0 naar 70 lokale reviews in korte tijd, zorgde voor een boost in onze organische vindbaarheid én conversies op alle kanalen.

 

4. Meta Ads funnel

Naarmate de vraag toenam, moesten we ook inspelen op de logische churn (aflopende abonnementen). Om te blijven groeien, voegden we een Meta Ads funnel strategie toe. Door te starten met inspirerende video’s en door te bouwen naar conversiegerichte ads, wisten we nieuwe klanten te bereiken en de funnel stevig te vullen.

In regio Tiel kunnen ze niet meer om ons heen!

UITDAGINGEN ONDERWEG

Naarmate het aantal huurders groeide, kwam er ook een logische uitloop op gang (churn). Het was cruciaal om dit tegen te gaan door de instroom van nieuwe klanten verder te vergroten. Daarom gingen we vol voor een Meta Ads-strategie die gericht was op de bovenkant van de funnel. Een extra laag toevoegen aan onze digitale strategie. Dit vroeg om creatieve campagnes die nieuwe mensen bereikten, warm maakten en uiteindelijk naar conversies leidden. Dankzij continu testen van de creatives en targeting, konden en kunnen we de groei doorzetten zonder de uitloop van huurders de overhand te laten nemen.

Self Storage Tiel - TO BE FOUND case

RECENTE CASES

Duik in een van onze andere cases om meer succesverhalen te lezen.

Heb jij ook ambitie om te groeien met een digitale strategie?

Wil je meer weten over dit verhaal of ben je benieuwd of wij jou met een soortgelijk vraagstuk verder kunnen helpen? Neem dan contact op met onze strateeg Wouter. Hij helpt je graag verder!
Wouter Troost
Head of TO BE FOUND
8,9/10
67 beoordelingen