Potentiële klanten die gebruik maken van ‘Google zoeken’ verwachten dat ze nuttige informatie vinden in de zoekmachine. Om die reden is Google constant bezig met het doorontwikkelen van haar producten. Zo ook nu. Google heeft namelijk weer een toffe, nieuwe ontwikkeling doorgevoerd binnen Google adverteren, namelijk: Galerij Advertenties!
Galerij Advertenties kunnen het best omschreven worden als: Display-advertentie gecombineerd met een zoekadvertentie. Galerij Advertenties zijn namelijk tekstadvertenties gecombineerd met een afbeelding. Hierdoor krijgen potentiële klanten informatie te zien over producten en services die direct bovenaan bij zoekresultaten te zien zijn. Door afbeeldingen toe te voegen aan deze zoekadvertenties, krijgt de advertentie meer leven. Dankzij de afbeeldingen krijgen potentiële klanten een beter beeld van je bedrijf, product en/of dienst nog voordat zij je website bezoeken. Google voorspelt dat dit advertentietype voor meer dan 25% interactie (kliks of swipes) gaat zorgen.
Een Galerij Advertentie bestaat uit de volgende onderdelen:
Vooralsnog worden Galerij Advertenties alleen op mobiel weergegeven. Net als bij de zoekadvertenties worden Galerij Advertenties bovenaan de zoekpagina getoond. Galerij Advertenties worden alleen getoond aan de adverteerder die de eerste plek bezit binnen ‘Google zoeken’. Wel heeft de komst van Galerij Advertenties een nadeel voor de organische zoekresultaten, deze worden door de afbeeldingen namelijk lager getoond.
Sinds vandaag kunnen wij al gebruik maken van Galerij Advertenties en zijn er lyrisch over! Maar let op: nog niet alle Google-adverteerders kunnen al gebruik maken van deze nieuwe functie. Vermoedelijk wordt deze nieuwe ontwikkeling (zoals meestal) stapsgewijs uitgerold bij iedere gebruiker/adverteerder. Dus zie jij deze nieuwe mogelijkheid nog niet in je account? Heb dan nog even geduld!
Heb je na het lezen van dit nieuwsartikel nog vragen? Neem gerust contact op met Google Ads bureau TO BE FOUND! Volg ons ook op LinkedIn, Facebook, Twitter en Instagram voor de laatste ontwikkelingen op het gebied van online marketing!