Laten we realistisch blijven: je gaat je doelgroep niet snel bereiken door alleen een Pinterest account aan te maken en wat toffe pins te delen. Met Pinterest Adverteren bereik je jouw doelgroep wel meteen! Wij vertellen je hoe het werkt.
Wie lid wordt van Pinterest, vult direct zijn of haar interesses in. Een cadeautje voor ons, want zo weten wij precies aan wie wij jouw advertentie het beste kunnen laten zien. Op Pinterest kun je dus 100% relevant zijn voor je doelgroep. Pinterest is ook een zoekmachine, en gebruikers van het platform voeren zoekopdrachten uit net zoals op Google. Hoe mooi is het dan dat je ook op Pinterest kan adverteren op zoekwoorden? Adverteren op Pinterest werkt als het ware als een combinatie tussen adverteren op Facebook, en adverteren op Google.
Of je nu je naamsbekendheid wilt vergroten, als merk herinnerd wilt worden, meer websitebezoekers wilt, producten wilt verkopen, of een kick krijgt van heel veel views op je (video)pin: voor al deze doelstellingen zit je goed op Pinterest! Je kunt met Pinterest advertenties mensen in één klik doorsturen naar een pagina binnen jouw website. Ben jij klaar om jouw verkoopcijfers door het dak te zien gaan?
Omdat het nog maar weinig gedaan wordt, zijn de kosten van adverteren op Pinterest laag. Kijk, daar worden we blij van. Ook het feit dat je super specifiek kan adverteren, draagt bij aan de lage kosten. Je verspilt daardoor nauwelijks budget. Om het even concreet te maken: al met een paar euro kan jouw pin al tienduizend keer worden getoond aan je doelgroep.
Meer weten over Pinterest? Lees onze blog over het opzetten van een winnende Pinterest strategie.
Wij houden van ons vak: van online marketing, van social media, en van knallen met Pinterest. Al meerdere TO BE FOUND klanten hebben met onze hulp fantastische resultaten behaald met Pinterest advertising. Wil jij dit ook? Laat ons dan een winnende Pinterest advertising strategie voor je opzetten en uitvoeren. Dat doen we aan de hand van dit stappenplan: