Credo Ondernemingsplan is gespecialiseerd in het schrijven van ondernemingsplannen op maat. Al in 2013 klopte Credo aan bij TO BE FOUND met de vraag hoe te zorgen voor meer offerteaanvragen via de website. Daar wisten wij natuurlijk wel raad mee. We hebben toen direct een SEO adviesrapport voor ze opgesteld en deze uitgewerkt op de website. Enige tijd later gingen we ook aan de slag met Google Ads en hebben we samen voor een flinke toename in offerteaanvragen gezorgd! Nog altijd wordt er jaarlijkse groei gerealiseerd en is Credo een meer dan tevreden klant.
In 2021 staat Credo Ondernemingsplan nog altijd met maar liefst 31 relevante zoektermen in de top 3 van Google. Niet alleen het aantal ingevulde contactformulieren op de website is sterk toegenomen, het aantal vrijblijvende intake gesprekken op kantoor ook. Hoe TO BE FOUND dit resultaat heeft behaald? Bekijk de videocase!
”Sinds de samenwerking is het aantal aanvragen online ongeveer verdriedubbeld en komen er steeds meer mensen naar kantoor voor een vrijblijvend intakegesprek.”
Om de online marketing voor veel van onze klanten zo goed mogelijk van start te laten gaan kicken we bij iedere samenwerking af met een strategische sessie. Binnen deze sessie ontwikkelen we samen met de klant een passende marketingstrategie waarmee we van start kunnen gaan. Zo is samen met Credo Ondernemingsplan tijdens een succesvolle sessie achterhaald:
Nadat deze sessie gehouden was hebben we alle nieuwe inzichten en uitkomsten gebundeld in een document. Dit document wordt altijd als startpunt genomen binnen een samenwerking, zodat iedereen weet waar er aan gewerkt moet worden en alle neuzen dezelfde kant op staan.
Door de inzet van een uitgebreid zoekwoordenonderzoek is achterhaald met welke termen de doelgroep op zoek is gegaan naar de dienst van Credo Ondernemingsplan. Met name door sterk in te spelen op zoektermen in combinatie met ‘laten maken’ en ‘laten schrijven’ zijn veel relevante organische bezoekers aangetrokken. Daarnaast is de website SEO-technisch geanalyseerd en zijn wijzigingen doorgevoerd om de organische bezoekers te doen stijgen. Bovendien is de website sterk mobiel-geoptimaliseerd; maar liefst 55% van de offerteaanvragen in 2020 is behaald via een smartphone.
Na het zoekwoordenonderzoek wordt een blogplan opgesteld gebaseerd op dit onderzoek, een belangrijk onderdeel van contentmarketing. Het blogplan en bijhorende interne- en externe artikelen hebben als doel om organische bezoekers aan te trekken die op zoek zijn naar informatie over het schrijven van een ondernemingsplan of relevante onderwerpen.
Online marketing = uit je jas groeien
Daarnaast hebben we als SEA bureau Google Ads ingezet om ook boven de organische zoekresultaten binnen de zoekmachine te verschijnen. Door dat we alle belangrijke conversie acties zo goed meetbaar hebben gemaakt via Google Ads én Google Analytics, konden we precies achterhalen welke zoektermen het beste converteren.
Hierdoor konden we ons focussen op de zoekwoorden die het meeste opleveren voor Credo Ondernemingsplan en haalden we zo relevant mogelijk verkeer naar de website. Vervolgens zijn sterke advertenties, de juiste doelgroep targeting, goed afgestemde budgetten en de meest geschikte biedstrategieën ingezet.
Hierdoor behaalt Credo Ondernemingsplan een conversiepercentage van 11% in 2020!