Om het voor jou (en voor ons) overzichtelijk te houden bekijken we welke tooling we gebruiken voor de verschillende kanalen die wij inzetten. Deze tools worden uiteraard door ons betaald.
Navigeer direct naar:
Semrush is een uitgebreide toolset voor onze SEO-professionals. Het biedt een breed scala aan functionaliteiten die gericht zijn op het verbeteren van online zichtbaarheid en het ontdekken van marketinginzichten. Semrush helpt bij het uitvoeren van keyword onderzoek, concurrentieanalyse, SEO-audits, backlink tracking en vele andere functies.
Kosten = €1.565,- per maand
Ahrefs is een vergelijkbare tool als Semrush. Ook in Ahrefs kan je zoekwoorden onderzoeken verrichten, marktinzichten verkrijgen, concurrentieanalyses en SEO-audits uitvoeren. Wij gebruiken Ahrefs naast Semrush omdat de tools op wat kleine punten van elkaar verschillen. Naast de interface vinden we op bepaalde vlakken Ahrefs accurater dan Semrush.
Kosten = €179,- per maand
Majestic is een tool gespecialiseerd in backlinkanalyses. Deze tool gebruiken we wanneer we aan de slag gaan met linkbuilding. Omdat Semrush en Ahrefs hier ook vrij goed in zijn, maken we gebruik van de gratis variant van Majestic.
Kosten = gratis
Screaming Frog is een desktopsoftware die wordt gebruikt om websites te crawlen en te analyseren vanuit het perspectief van een zoekmachine. Met deze tool kunnen we gemakkelijk technische SEO-problemen identificeren. Denk aan onder andere: missende meta-titels & beschrijvingen, missende H1’s & H2’, 404’s en 301’s op de website.
Kosten = €19,90 per maand
Contentking is een tool voor real-time SEO-auditing en content monitoring. Deze tool helpt ons om websites te analyseren en te optimaliseren. Daarnaast geeft de tool meldingen wanneer er grote wijzigingen op de site plaatsvinden. Zo weten wij altijd wat er bij jou op de website gebeurt.
Kosten €2904,- per jaar
Google Analytics is je waarschijnlijk wel bekend. De tool die elke SEO-specialist standaard open heeft staan. Met deze tool krijgen we inzicht in het verkeer van je website, hoe ze zich op je website bewegen en of ze overgaan tot actie (conversies). Al deze data komt samen in rapporten. Op basis van deze rapporten kunnen we goede analyses maken en bijsturen op basis van data.
Kosten = gratis
Waar Google Analytics zich verleent om het verkeer op je website te meten, is Google Search Console ideaal om te zien hoe mensen vanuit Google bij jou op de website komen. Binnen Google Search Console kunnen we zien welke zoekwoorden mensen intypen voordat ze bij jou op de website terechtkomen. Daarnaast zien we ook de posities van jouw zoekwoorden in Google.
Naast deze data geeft Google Search Console enorm handige informatie over indexatie, crawlbaarheid en het gebruiksgemak van je website.
Kosten = gratis
Google Tag Manager (GTM) is een tool van Google die wij gebruiken om codefragmenten op je website te plaatsen. We gebruiken GTM om bijvoorbeeld Google Analytics & LeadInfo op je website te plaatsen. Daarnaast kunnen we er met Google Tag Manager onder andere voor zorgen dat we klikken op je telefoonnummer, e-mailadres of specifieke buttons meetbaar maken.
Kosten = gratis
Microsoft Clarity biedt ons inzichten over hoe gebruikers jouw website ervaren. Het legt gebruikersinteracties vast zoals muisklikken, scrollgedrag en toetsaanslagen. Het fijne aan Microsoft Clarity is dat ze heatmaps hebben die visueel tonen waar gebruikers het meest klikken en hoe ver ze scrollen. Op deze manier kunnen we knelpunten en kansen identificeren. Want is een bepaalde button wel interessant als er maar 1x per maand op wordt geklikt?
Kosten = gratis
Google Looker Studio, voorheen bekend als Google Data studio is een gratis tool van (je raadt het al) Google. In Looker Studio kunnen we prachtige rapporten en dashboards bouwen met gegevens uit verschillende bronnen. Zo kan je je data uit Google Analytics, Google Search Console en Google Sheets met elkaar bundelen.
Kosten = gratis
"Gereedschap is slechts zo krachtig als de hand die het bedient"
ChatGPT
Adalysis is een gebruiksvriendelijke PPC-management tool. Deze is ontworpen om digitale marketeers te helpen bij het optimaliseren van hun Google Ads. Doordat Adalysis complexe data-analyses automatiseert is de tool goed in staat om prestatieproblemen te identificeren. Daarnaast helpt Adalysis bij het verhogen van de effectiviteit van de advertenties en om de ROAS te maximaliseren.
Kosten = €157,- per maand
Channable is een e-commerce tool, ontworpen om bedrijven te helpen bij het efficient beheren van hun online verkoopkanalen, productfeeds en advertentiecampagnes. Binnen Channable maken wij vooral gebruik van feedmanagement en advertentie creatie.
Kosten = wordt door de klant betaald, bedrag kan verschillen
Google Merchant Center is een gratis platform welke ons in staat stelt om productgegevens te uploaden naar Google en deze beschikbaar te maken voor Google Shopping en andere Google-diensten.
Kosten = gratis
Ook dit is een gratis, downloadbare applicatie van Google. Hiermee kunnen we grote Google Ads-campagnes offline beheren en bewerken. Zo kunnen we snel wijzigingen aanbrengen in de verschillende campagnes.
Kosten = gratis
Google Ads Transparency is een initiatief van Google om de transparantie rondom advertenties te vergroten. Deze tool geeft ons inzichten over verschillende aspecten binnen Google Ads. We kunnen zien hoeveel en wat voor soort advertenties concurrenten hebben lopen via het platform Google, waaronder Display, Search. Dit wordt door ons gebruikt om inspiratie op te doen. Want waarom niet leren van de concurrenten ;).
"Efficiëntie begint met goed gereedschap"
ChatGPT
Pinterest geeft (helaas) het zoekgedrag van hun gebruikers niet vrij. Wel hebben ze Pinterest Trends in het leven geroepen. Door deze trendrapporten kan je zien wanneer een bepaald zoekwoord een trend is. Dit doen ze door een score van 1 tot 100 te laten zien. Wij gebruiken om analyses te maken zodat we precies weten wat wanneer een trend is.
Kosten = gratis
Facebook Ad Library is een openbaar toegankelijke database die informatie biedt over advertenties die lopen op Facebook en andere platforms van Meta, waaronder Instagram. Dit wordt door ons vooral ingezet om te kijken wat ‘goed werkt’. Natuurlijk weten we veel op basis van onze eigen ervaring, maar naar de statistieken van concurrenten kijken blijft ook enorm waardevol.
Kosten = gratis
"Tools maximaliseren onze potentie"
ChatGPT
De ‘go-to’ tool van elke marketeer. De mogelijkheden van Canva zijn eindeloos, van het maken van social post tot het maken van prachtige presentaties. Wij gebruiken Canva voor onze social media posts, gameplan presentaties, kennissessies of gewoon om iets grappigs op te maken.
Kosten = €12,- per maand
Bij Agency Analytics komen veel van bovenstaande tools samen. Agency Analytics is een alles-in-één marketing dashboard dat speciaal ontworpen is voor marketingbureaus. Het biedt ons de mogelijkheid om de marketinginspanningen van alle verschillende kanalen te monitoren. Daarnaast houden we in Agency Analytics de voortgang van jouw belangrijkste zoekwoorden nauw bij.
Als je klant bent bij TO BE FOUND krijg je gratis toegang tot Agency Analytics. Zo kan jij 24/7 de voortgang bekijken. Elke maand krijg je een rapportage van dit dashboard, wat ideaal gebruikt kan worden als input voor de maandelijkse meeting.
Kosten = €550,- per maand
We werken voor veel gave klanten. Elke klant betaalt ons voor een x aantal uur per maand. Belangrijk dat wij in deze uren aan de juiste knoppen draaien, zodat jij het maximale uit de investering kan halen. Om het overzicht goed te bewaken maken we gebruik van Asana.
Voor al onze klanten hebben wij een ‘bord’ aangemaakt. In dit bord zetten wij al onze to-do’s met een einddatum daaraan gekoppeld. Zo weten we precies wat wanneer af moet zijn.
Kosten = €202,- per maand
Ook in ons werk hebben we te maken met bulk-werkzaamheden. Deze proberen we zo makkelijk mogelijk te maken met behulp van ChatGPT. Daarnaast gebruiken we ChatGPT als inspiratie voor blogposts, social media berichten of het beantwoorden van vragen.
Kosten = €40,- per maand
Google Trends is een gratis tool van Google waarmee je trends rondom zoekwoorden kan achterhalen. Deze tool geeft op een schaal van 1 tot 100 aan hoe populair de zoekterm is. Hiermee kunnen we trends analyseren en inspelen op verschillende seizoenen. Daarnaast kan je met Google Trends geografische inzichten krijgen. Zo kan je zien in welke regio’s of landen een term bijzonder populair is.
Op websites zie je regelmatig dat je de cookies moet accepteren of weigeren. Logisch ook, want sinds 2024 is een goede implementatie van een cookie bot verplicht. Cookiebot is onze go-to tool voor het installeren van een cookiebanner op jouw website.
De kosten worden betaald door de klant en varieren tussen €20,- en €100,- per maand.