Soms is het erg lastig om content te verzinnen voor je social media. Natuurlijk zit niemand te wachten op alleen maar blogartikelen. Af en toe een leuke inhaker doet het altijd goed. Maar waarop kan je als bedrijf nou precies inhaken? Geen paniek, ongeveer iedere dag in het jaar heeft één of meerdere titels. Om jou op weg te helpen hebben wij een toffe inhaakkalender gemaakt. Geen inhaakmoment meer missen? Download jouw inhaakkalender hieronder!
"De leukste inhakers spelen in op recente gebeurtenissen die niet gepland zijn, zoals onverwachte successen op de Olympische Spelen, een relletje in de media of een hittegolf."
Het hebben van een inhaakkalender is leuk, maar het moeilijkste komt natuurlijk nog. Want hoe ga je op een leuke manier inspelen op wereld stroopwafel dag of Schoonmoederdag? Om je op weg te helpen hebben we wat tips op een rij gezet. En dan is het nog niet eens internationale dag van de vriendschap!
Nu je de inhaakkalender bijna in je inbox hebt, is het verstandig om een dag in te plannen met je collega’s en samen leuke content te verzinnen voor de inhakers die bij jouw bedrijf passen. Vervolgens zorg je ervoor dat je voor de geselecteerde inhakers de content al ver van tevoren hebt klaarliggen. Hierdoor hoef je op de dag zelf niet onder druk een leuke inhaker te verzinnen, omdat je dit al op een rustiger moment hebt bedacht. Daarnaast is het belangrijk om voorbereid te zijn op de tijd nadat je een inhaker hebt geplaatst. Inhakers zijn namelijk viral-gevoelig en kunnen dus reacties uitlokken. Zorg ervoor dat je iemand hebt die kan reageren wanneer het nodig is.
Inhaken op Pasen, Vaderdag en de verjaardag van Google is natuurlijk een leuk begin maar je speelt wel op safe. De leukste inhakers spelen in op recente gebeurtenissen die niet gepland zijn, zoals onverwachte successen op de Olympische Spelen, een relletje in de media of een hittegolf.
Wil je echt scoren met je inhaker zet dan meer vormen van media in. Zo kan je een blogartikel schrijven over het onderwerp en deze aan je inhaker op social media hangen zodat je naast een boost aan bekendheid ook meer verkeer op je website krijgt! Wanneer je een inhaker hebt gevonden die echt goed bij jouw bedrijf past, dan kan je overwegen om er ook een offline actie aan te verbinden. Stel bijvoorbeeld dat je de eigenaar bent van een pizza restaurant. Dan zou je ervoor kunnen kiezen om op Pizza Party Dag, gratis pizza’s uit te delen en dit te delen via social media. Reken maar dat mensen hier over gaan praten!
Een inhaakkalender geeft je inspiratie en handvaten om leuke content te creëren voor social media. In de kalender staan actuele ontwikkelingen, tradities of feitjes waarop je kunt inspelen.
De inhaakkalender gebruik je voornamelijk om inspiratie op te doen voor het creëren van content. Met de dagelijkse inhakers koppel je actualiteit aan je bedrijf en verbind je jouw doelgroep aan je merk.
Een inhaakkalender download je bij TO BE FOUND eenvoudig door je e-mailadres achter te laten. De inhaakkalender wordt dan direct opgestuurd.