LinkedIn advertising

Met 5,5 miljoen (Nederlandse) gebruikers staat LinkedIn in de top 5 van meest gebruikte social media kanalen in Nederland. Het platform wordt veel gebruikt voor bedrijf die actief zijn in de B2B markt of recruitment. Het zal je niet verbazen dat LinkedIn voor ons geen geheimen kent. Toch heeft LinkedIn net als ieder kanaal zijn voor- en tegens. Ben je benieuwd naar de mogelijkheden op LinkedIn voor jouw bedrijf? Wij helpen je!
Home > Digital marketing > LinkedIn advertising
Werkoverleg lounge

LINKEDIN CAMPAGNES OPZETTEN = WAAR WIJ IN UITBLINKEN

De specialisten van TO BE FOUND hielpen al veel bedrijven bij het bereiken van hun doelen. Of je nu leads wilt genereren, personeel wilt werven of jouw naamsbekendheid wilt vergroten: LinkedIn is een kanaal met veel mogelijkheden en verschillende campagne types. Hoe wij jouw helpen van doelstelling, naar plan en vervolgens resultaat zie je terug in onze volledige aanpak.

Aan de hand van deze onderdelen gaan wij samen resultaat boeken:

  • We maken jouw doelstellingen duidelijk en overzichtelijk
  • Hierop baseren we jouw LinkedIn Advertising strategie
  • Ons doelgroeponderzoek leidt tot gerichte targeting
  • We zorgen voor de juiste input zodat jouw website klaar is voor leadgeneratie
  • We kunnen jouw LinkedIn Advertising campagne instellen, monitoren en optimaliseren
  • We blijven testen met de verschillende advertentieformaten en strategieën

WAAROM ADVERTEREN OP LINKEDIN?

Specifiek targeten

Met adverteren op LinkedIn kun je super specifiek targeten waardoor je precies jouw doelgroep bereikt. Targeten kan op bedrijfstak, bedrijfsgrootte en op de functies. Je kunt ook nog een stapje verder gaan en targeten op specifieke bedrijven of personen door een lijst te uploaden.

LinkedIn Gebruikers zijn betrokken

Onderzoeken tonen aan dat LinkedIn gebruikers gemiddeld genomen 2,5 keer meer betrokken zijn dan andere kanalen. De gebruikers op Linkedin zijn snel geneigd om te reageren op berichten. Dit vergroot namelijk ook hun eigen zichtbaarheid op LinkedIn.

Leads van hoge kwaliteit

Door het specifiek kunnen targeten en de hoge betrokkenheid van de gebruikers zorgt LinkedIn voor waardevolle leads. Dit geldt niet voor elke branche, dus alle kanalen moeten in het strategieproces in overweging genomen worden.

Account Based Marketing Strategie

Account Based Marketing is eigenlijk precies andersom dan de “gewone” salesfunnel. In plaats van een brede marketingstrategie te ontwikkelen en betrokkenen door alle stappen van de salesfunnel te begeleiden, richt ABM zich op het maken van gerichte content en campagnes die alleen de meest relevante accounts binnen je doelgroep aanspreken of targeten. LinkedIn is hier een heel geschikt kanaal voor door de mogelijkheid van het uploaden van bedrijven- en contactlijsten. Wil je meer weten over Account Based Marketing, we helpen je graag!

MOGELIJKE NADELEN VAN ADVERTEREN OP LINKEDIN?

1. Kosten
LinkedIn is een van de duurste social advertising kanalen van het moment. De benchmarks liggen gemiddeld stukken hoger dan op META bijvoorbeeld. Het is dus heel belangrijk om een goede afweging te maken tussen de gewenste doelgroep en het beschikbare budget. Wat een lead mag kosten is bijvoorbeeld iets om goed over na te denken voordat je start met LinkedIn Advertising.

2. Sales Focussed
LinkedIn is behoorlijk sales focused. Advertenties worden vaak te opdringerig of te agressief als sales gezien. Het is daarom ook extra belangrijk dat er goed wordt nagedacht over de toegevoegde waarde voor jouw doelgroep. Wat brengt jouw advertentie hen in plaats van wat wil je van ze.

SAMEN ZORGEN VOOR MAXIMAAL RENDEMENT UIT JOUW INVESTERING

De B2B markt is onze expertise en die kennis willen we graag met je delen, daarom worden wij graag jouw nieuwe LinkedIn Advertising collega. Samen met jou bespreken we wat LinkedIn adverteren kan betekenen voor jouw bedrijf. We stellen een persoonlijke LinkedIn Advertising strategie op die is afgestemd op jouw doelen. Ook geven we je heldere tips, waarmee je direct zelf aan de slag kunt. De gehele online zichtbaarheid op LinkedIn gaat namelijk verder dan alleen advertenties. Waardevolle berichten op de LinkedIn pagina van jouw bedrijf zijn onmisbaar in de strategie als geheel. Alleen zo zorgen we samen voor een maximaal rendement uit jouw investering.

DIRECT IN CONTACT KOMEN MET JOUW EIGEN LINKEDIN ADVERTISING SPECIALIST?

LINKEDIN ALS ONDERDEEL VAN JOUW CUSTOMER JOURNEY

Bij TO BE FOUND benaderen we de customer journey middels het SEE, THINK, DO, CARE model. De eerste drie onderdelen hierin zijn voornamelijk gefocust op prospects en dus potentiële klanten. De CARE fase richt zich met name op bestaande klanten.
Elk van deze lagen vraagt om een andere aanpak. Zowel de campagne doelstellingen als de content moet hierop worden afgestemd.

1. Merkbekendheid campagnes
In deze fase ligt de focus op het vertellen van jouw merkverhaal. De content die we daarbij gebruiken is vaak video of animatie, omdat dit vaak beter het verhaal verteld dan stilstaande beelden. De campagne doelstellingen die we hier vaak voor gebruiken zijn bereik campagnes waar we zoveel mogelijk nieuwe klanten willen targeten.

2. Verkeerscampagne(s)
Bij verkeerscampagnes is het doel dus ook meer website verkeer. Het is hierin belangrijk dat we duidelijke acties (Call to Actions) meenemen waarmee klikken worden gestimuleerd. Op de website is het belangrijk om een pagina te hebben die goed aansluit bij wat bezoekers in je advertentie hebben gezien. Wat willen we van ze? Welke Call to Action moet de aandacht naartoe gaan?

3. Remarketing & Conversie campagnes
Vaak is dit de laatste fase van een full funnel campagne strategie. In deze fase wil je geen “nieuwe” doelgroep meer targeten. Degene die deze campagne te zien krijgt moet al een aantal keer interactie hebben gehad met eerdere advertenties en al op je website zijn geweest. In deze fase wil je echt dat er bepaalde acties worden uitgevoerd, denk aan een aanvraag of bijvoorbeeld sollicitatie.

De customer journey op LinkedIn = geen rechte lijn, maar een netwerk van verbindingen waarbij elke stap er een dichter bij jouw (potentiële) klant is.

Ester van Euromate

“Wij zijn erg blij met TO BE FOUND, zij helpen ons altijd heel enthousiast met het krijgen van goede leads en het zorgen voor meer naamsbekendheid van Euromate. De lijnen zijn kort, er wordt altijd met ons meegedacht en we kunnen goed sparren samen. Dit geldt niet alleen voor de begeleiding van onze online marketing activiteiten in Nederland maar ook internationaal.”

 

Weten hoe andere klanten ons hebben ervaren? Lees hier meer cases

FAQ

LinkedIn adverteren is een must voor bedrijven in de B2B markt. Met LinkedIn advertising bereik je een doelgroep die gefocust is op haar carrière of een specifieke branche. Leads zijn hierdoor extra waardevol en zorgen voor conversie van een hoge kwaliteit.

8,9/10
67 beoordelingen

Jouw resultaat = onze kracht

Ook samen mooie resultaten boeken? Neem vrijblijvend contact op.
thijs
Thijs
Paid Social Specialist