LinkedIn advertising

Met 5,5 miljoen (Nederlandse) gebruikers staat LinkedIn in de top 5 van meest gebruikte social media kanalen in Nederland. Het platform is een must voor ieder bedrijf dat actief is in de B2B markt of recruitment. Het zal je niet verbazen dat LinkedIn voor ons geen geheimen kent. Toch heeft LinkedIn net als ieder kanaal zijn voor- en tegens. Ben je benieuwd naar de mogelijkheden op LinkedIn voor jouw bedrijf? Wij helpen je!
Home > Digital marketing > LinkedIn advertising
Werkoverleg lounge

LINKEDIN CAMPAGNES OPZETTEN = WAAR WIJ IN UITBLINKEN

De specialisten van TO BE FOUND hielpen al veel bedrijven bij het bereiken van hun doelen. Of je nu leads wilt genereren, personeel wilt werven of jouw naamsbekendheid wilt vergroten: LinkedIn is een perfect kanaal om als bedrijf te adverteren. Wij weten als geen ander de weg naar keiharde resultaten. Dit zie je terug in onze volledige aanpak.

Aan de hand van deze onderdelen gaan wij samen resultaat boeken:

  • We maken jouw doelstellingen duidelijk en overzichtelijk
  • Hierop baseren we jouw LinkedIn Advertising strategie
  • Ons doelgroeponderzoek leidt tot gerichte targeting
  • We zorgen voor de juiste input zodat jouw website klaar is voor leadgeneratie
  • We kunnen jouw LinkedIn Advertising campagne instellen, monitoren en optimaliseren
  • We blijven testen met de verschillende advertentieformaten en strategieën

WAAROM ADVERTEREN OP LINKEDIN?

1. Specifiek targeten 
Met adverteren op LinkedIn kun je super specifiek targeten waardoor je precies jouw doelgroep bereikt. Targeten kan op bedrijfstak, bedrijfsgrootte en op de functies. Je kunt ook nog een stapje verder gaan en targeten op specifieke bedrijven of personen door een lijst te uploaden.

2. Linkedin Gebruikers zijn betrokken
Onderzoeken tonen aan dat LinkedIn gebruikers gemiddeld genomen 2,5 keer meer betrokken zijn dan andere kanalen. De gebruikers op Linkedin zijn snel geneigd om te reageren op berichten. Dit vergroot namelijk ook hun eigen zichtbaarheid op LinkedIn.

3. Leads van hoge kwaliteit
Door het specifiek kunnen targeten en de hoge betrokkenheid van de gebruikers zorgt LinkedIn voor waardevolle leads. Dit geldt niet voor elke branche, dus alle kanalen moeten in het strategieproces in overweging genomen worden.

4. Account Based Marketing Strategie 
Account Based Marketing is eigenlijk precies andersom dan de “gewone” salesfunnel. In plaats van een brede marketingstrategie te ontwikkelen en betrokkenen door alle stappen van de salesfunnel te begeleiden, richt ABM zich op het maken van gerichte content en campagnes die alleen de meest relevante accounts binnen je doelgroep aanspreken of targeten. LinkedIn is hier het perfecte kanaal voor door de mogelijkheid van het uploaden van bedrijven- en contactlijsten. Wil je meer weten over Account Based Marketing, we helpen je graag!

MOGELIJKE NADELEN VAN ADVERTEREN OP LINKEDIN?

1. Kosten
LinkedIn is een van de duurste social advertising kanalen van het moment. De benchmarks liggen gemiddeld stukken hoger dan op META bijvoorbeeld. Het is dus heel belangrijk om een goede afweging te maken tussen de gewenste doelgroep en het beschikbare budget. Wat een lead mag kosten is bijvoorbeeld iets om goed over na te denken voordat je start met LinkedIn Advertising.

2. Sales Focussed
LinkedIn is behoorlijk sales focused. Advertenties worden vaak te opdringerig of te agressief als sales gezien. Het is daarom ook extra belangrijk dat er goed wordt nagedacht over de toegevoegde waarde voor jouw doelgroep. Wat brengt jouw advertentie hen in plaats van wat wil je van ze.

SAMEN ZORGEN VOOR MAXIMAAL RENDEMENT UIT JOUW INVESTERING

De B2B markt is onze expertise en die kennis willen we graag met je delen, daarom worden wij graag jouw nieuwe LinkedIn Advertising collega. Samen met jou bespreken we wat LinkedIn adverteren kan betekenen voor jouw bedrijf. We stellen een persoonlijke LinkedIn Advertising strategie op die is afgestemd op jouw doelen. Ook geven we je heldere tips, waarmee je direct zelf aan de slag kunt. De gehele online zichtbaarheid op LinkedIn gaat namelijk verder dan alleen advertenties. Waardevolle berichten op de LinkedIn pagina van jouw bedrijf zijn onmisbaar in de strategie als geheel. Alleen zo zorgen we samen voor een maximaal rendement uit jouw investering.

DIRECT IN CONTACT KOMEN MET JOUW EIGEN LINKEDIN ADVERTISING SPECIALIST?

Ester van Euromate

“Wij zijn erg blij met TO BE FOUND, zij helpen ons altijd heel enthousiast met het krijgen van goede leads en het zorgen voor meer naamsbekendheid van Euromate. De lijnen zijn kort, er wordt altijd met ons meegedacht en we kunnen goed sparren samen. Dit geldt niet alleen voor de begeleiding van onze online marketing activiteiten in Nederland maar ook internationaal.”

 

Weten hoe andere klanten ons hebben ervaren? Lees hier meer cases

FAQ

LinkedIn adverteren is een must voor bedrijven in de B2B markt. Met LinkedIn advertising bereik je een doelgroep die gefocust is op haar carrière of een specifieke branche. Leads zijn hierdoor extra waardevol en zorgen voor conversie van een hoge kwaliteit.

8,9/10
67 beoordelingen

Jouw resultaat = onze kracht

Ook samen mooie resultaten boeken? Neem vrijblijvend contact op.
thijs
Thijs de Rooij
Online advertising specialist