Resultaten
40% meer organische websitebezoekers in Q1 2021 ten opzichte van Q1 2020
In totaal meer dan 1600 posities verbeterd op relevante zoektermen
Meer dan 80% groei in de opbrengst uit transacties
De naam zegt het al, Kluizen.nl verkoopt kluizen. Naast kluizen verkopen ze ook brandkasten, brandblussers en andere veiligheidsproducten. Met producten van een hoge kwaliteit wilt Kluizen.nl zowel consumenten als bedrijven blij maken. Toen Mariska bij ons aanklopte met de vraag of wij de online marketing van Kluizen.nl wilden oppakken gingen onze handen direct jeuken. Er stond namelijk al een webshop en hier kwamen ook verkopen uit maar deze was verre van geoptimaliseerd. Er zat ontzettend veel onbenut potentieel in SEO, waardoor ook de potentie van andere kanalen niet volledig werd benut.
Belangrijk: kom erachter waar je doelgroep naar zoekt
We merkten al snel dat Kluizen.nl veel verschillende producten verkocht, maar dat er nauwelijks werd gekeken naar hoe de doelgroep daadwerkelijk zoekt naar deze producten. Daarom begonnen we met een uitgebreid zoekwoordonderzoek om te achterhalen met welke categorieën we de structuur van Kluizen.nl konden verdiepen. Dit geeft twee voordelen. Enerzijds zorgen we ervoor dat bezoekers vanaf de homepage gemakkelijk de juiste soort kluis weten te vinden. Anderzijds biedt iedere categorie pagina de mogelijkheid om op zichzelf organisch goed vindbaar te worden binnen de zoekmachine.
Hoe zorgen we ervoor dat ook Google onze structuur weet te waarderen?
Dit hebben we gedaan door deze pagina’s zo relevant mogelijk te maken op de juiste zoektermen. We koppelen de zoektermen aan de landingspagina en vullen de juiste onderdelen in. Dit doen we door te adviseren welke meta titles, descriptions en headers ingevuld dienen te worden per pagina. Om Google nóg beter te helpen de relevantie uit categorieën te lezen hebben we categorie teksten geschreven. Door waardevolle informatie aan deze categorieën toe te voegen zien we stuk voor stuk de zoektermen verbeteren.
De concurrentie in deze branche is hevig en er wordt veel geoptimaliseerd om de bovenste organische posities te bemachtigen. Daarom werken ook wij iedere maand aan het interne- en externe linkprofiel, zo zorgen we ervoor dat de website technisch van het hoogste niveau is en dat er op reguliere basis ondersteunende en informatieve content wordt toegevoegd. Al deze optimalisaties zorgen er samen voor dat we organisch op steeds meer categorieën topposities weten te bemachtigen. Hierdoor stijgt het aantal websitebezoekers en worden er steeds meer transacties gegenereerd.
Het effectief automatiseren van de Google Ads campagnes
Kluizen.nl kwam bij ons met flink verouderde campagnes waarbij alle campagne onderdelen handmatig werden beheerd. Desondanks werden er al wel wat verkopen gegenereerd vanuit de campagnes maar door machine learning te omarmen kwam dit pas echt op gang.
Met de overstap naar automatische biedstrategien en de volledige benutting van alle nieuwe en best-practice opties van Google (denk hierbij aan Smart Shopping, responsieve search ads, alle relevante advertentie extensies, doelgroeptargeting, IF-functies en keyword insertion) kregen de verkopen een enorme boost.
Daarnaast hebben we Channable ingezet, hiermee konden we al de producten van Kluizen.nl doorzetten naar meer dan 1000 marketplaces. Met deze tool konden we de productfeed automatisch optimaliseren zodat altijd de voorradige producten op het juiste moment vertoond konden worden.