Jojo Jeans verkoopt comfortabele en kwalitatief goede spijkerbroeken voor zowel dames als heren. Naast een goedlopende webshop heeft Jojo Jeans een eigen winkel in het centrum van Dordrecht. Omdat de webshop tegenwoordig al zó goed loopt, is er besloten deze winkel slechts enkele dagen per week te openen. Hoe Jojo Jeans dit samen met TO BE FOUND voor elkaar heeft gekregen? Wij leggen het je uit met deze case!
Vanuit de totale online marketingstrategie hebben we voor Jojo Jeans een duurzame SEO-strategie uitgerold. Daarbij richten we ons op zowel categorieniveau als product niveau, om zo naast de interessantste zoekvolumes ook zeer gericht verkeer te trekken. We richten ons op de belangrijkste jeans categorieën en bouwen geleidelijk aan autoriteit op. Inmiddels heeft dat ertoe geleid dat SEO een vaste waarde is voor Jojo Jeans met een inkomsten aandeel van ongeveer 30%. Het verkeer vanuit SEO is daarbij nu maandelijks verdrievoudigd in vergelijking met het begin van de samenwerking.
Online marketing = uit je jas groeien
Bij het opzetten van de campagne structuur binnen het Google Ads account van Jojo jeans kwamen we er als SEA-specialist al snel achter dat verschillende methodes effectief kunnen werken. Omdat Jojo Jeans verschillende kledingmerken verkoopt was het inzetten Google Shopping het meest voor de hand liggend. Maar om de zichtbaarheid te maximaliseren hebben we er bewust voor gekozen om naast Google Shopping ook Google Search in te zetten.
Door het effectief inzetten van deze combinatie binnen Google Ads valt Jojo Jeans steeds meer op in de SERP. Met de Google Shopping campagnes halen we de afgesproken ROAS van 10, wat inhoudt dat elke euro die geïnvesteerd wordt in advertentiebudget uiteindelijk 10 euro aan omzet oplevert. Daarnaast haalden we met de zoekadvertenties een conversiepercentage van 15% over het eerste half jaar van 2021.
Binnen de zoekadvertenties hebben we gebruik gemaakt van een locatie extensie. Deze extensie laat potentiële kopers de fysieke locatie van het adres zien met daarbij ook de openingstijden. Omdat dit niet in Google Shopping kan worden weergeven hebben we dit mooi uitgelicht in de zoekadvertenties. Zo konden we naast het stimuleren van de verkopen ook awareness te creëren voor de winkel in Dordrecht.
Omdat we weten weten dat het grootste gedeelte van de websitebezoekers nog in de oriëntatiefase zit en niet direct tot aankoop over zal gaan, hebben we dynamische remarketing ingezet. Jojo Jeans verkoopt kleding en de websitebezoekers van Jojo Jeans zijn op zoek naar specifieke merken. Hierdoor konden we met dynamische remarketing precies de producten laten zien die de websitebezoekers eerder hebben bekeken.
Via deze weg triggeren we deze eerdere websitebezoekers om wederom de website van Jojo Jeans te bezoeken en tot conversie over te gaan.