1. KEYWORDS
De omschrijving van het foto moet gerichte zoekwoorden bevatten. Woorden waar de klant naar zoekt en die relevant zijn om op gevonden te worden. Gebruik dus voor de afbeelding niet de omschrijving ‘camera1.jpg’ maar kies voor ‘Nikon-D3200.jpg’.
2. ALT-TAG
Naast de afbeeldingsnaam is ook de alt-tag ook van toegevoegde waarde. Alt staat voor alternatief, oftewel de alternatieve tekst gekoppeld aan de afbeelding. De zoekmachine kan niet direct lezen wat er in sommige afbeeldingen is weergegeven. Door een relevante beschrijving van de afbeelding in de alt-tag te plaatsen, wordt het voor de zoekmachine mogelijk om de afbeelding te lezen. Houd de beschrijving wel beperkt tot een maximum van 10 woorden.
3. CONTENT OP DE PAGINA
Het is belangrijk om ervoor te zorgen dat in de tekst rondom het plaatje de zoekwoorden aanwezig zijn waarop je gevonden wilt worden. Enkele woorden van de alt-tag kunnen hierin terugkomen. Let wel op het aantal plaatjes op een pagina. Teveel plaatjes zal er voor zorgen dat het gewenste resultaat niet bereikt wordt.
4. LINKS NAAR DE AFBEELDING
Vergeet net als bij de normale Zoekmachine optimalisatie niet om links te genereren die direct naar de afbeelding leiden. Net als bij de linkbuilding geldt bij afbeeldingen ook; hoe meer links, hoe beter.
Doordat afbeeldingen steeds belangrijker worden in de zoekresultaten is het belangrijk om mee te blijven gaan in de trend. Niet alleen kunnen afbeeldingen beter gevonden worden, maar door deze extra keywords op de pagina kan ook de zoekmachineoptimalisatie verbeterd worden.
Meer weten over zoekmachine optimalisatie? Lees dan ons artikel waarin wij precies uitleggen wat SEO is en wat het voor je kan betekenen. Neem vrijblijvend contact met ons op.