Wist je dat in veel branches meer dan 50% van de conversies plaatsvinden door middel van telefonische contactmoment? Veel consumenten geven de voorkeur aan telefonisch contact wanneer dingen onduidelijk zijn of haast een onderwerp speelt. Jammer dat deze telefonische conversies niet 100% gemeten kunnen worden, toch? Een welbekend gezegde binnen online marketing is dan ook: meten is weten. Maar hoe kun je als organisatie alle telefoongesprekken koppelen aan je online marketing activiteiten? Met Call Tracking natuurlijk!
Stel, je bent bezig met online marketing activiteiten voor je organisatie. Je bent trots op de LinkedIn advertentiecampagne of Google Ads campagne die je zojuist hebt gelanceerd. Na de lancering is het heel waardevol om inzichtelijk te hebben hoeveel telefonische contactmomenten worden behaald via welk kanaal. Maar hoe kun je dit inzichtelijk krijgen? Als iemand het telefoonnummer belt dat hij of zij op het computerscherm ziet, is het niet te achterhalen via welk online kanaal de website is bereikt, toch? Je raadt het al, call tracking biedt de oplossing om offline telefoontjes te koppelen aan online kanalen.
Call tracking toont iedere bezoeker op je website een dynamisch gegenereerd telefoonnummer. Een dynamisch telefoonnummer is een uniek telefoonnummer, toegewezen aan de sessie van een gebruiker. Bezoekers die gelijktijdig de website bezoeken zien, dus allemaal een ander telefoonnummer.
Het unieke telefoonnummer wordt door de call tracking software gekoppeld aan de sessie van de bezoeker. Op deze manier kan het telefoonnummer worden verbonden aan het kanaal waar de bezoeker vandaan kwam.
De inzet van call tracking kent een aantal voordelen. Online marketing staat bekend om het ‘alles meetbaar kunnen maken’. Toch is het zonder call tracking vrijwel onmogelijk om offline telefonische contactmomenten te koppelen aan online gegenereerde websitebezoekers. Zonder call tracking is het dus een stuk lastiger om efficiënte budgetten op te stellen voor de door jou ingezette communicatiekanalen.
Om de voordelen van call tracking samen te vatten:
Ben je na het lezen van dit artikel geïnteresseerd geraakt in de mogelijkheden van call tracking voor jouw organisatie? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen! Volg ons ook op LinkedIn, Facebook, Instagram en Twitter voor de laatste ontwikkelingen op het gebied van online marketing!