Ben jij net afgestudeerd en heb je al enige ervaring met online marketing en ben je op zoek naar een leuke plek waar je snel veel praktijkervaring op kan doen? Zoek niet verder, want speciaal voor starters hebben wij een leerzame Online Marketing & Advertising traineeship ontwikkeld.
In 6 maanden brengen we je alles bij dat nodig is om als specialist aan de slag te kunnen. We stomen je klaar voor het echte werk. Na 6 maanden bezit jij het inzicht en de kwaliteiten van een online marketeer die zich richt op zoekmachine adverteren (SEA) en social advertising. Maar dat niet alleen, je bent immers deel van het team. Daarom ben je niet vies van klantcontact en heb je interesse in het volledige klanttraject. Van aanvraag tot klant en van rapportage tot terugkoppeling! Begeleiding vinden we hierin belangrijk, zo kunnen we je dingen leren maar ook van je leren.
Het is maandagmorgen en we praten even over het weekend tijdens de theeronde. Voordat je achter je laptop schuift is het eerst tijd voor de wekelijkse stand-up. Wat ga je deze week allemaal doen? Waar gaan je collega’s mee aan de slag? De content marketeer wil aan de slag gaan met liquid content, toevallig heb jij daar vorige week een artikel over gelezen en tipt haar direct! Na de stand-up kan je niet wachten om te bekijken hoe je nieuwe campagne die je voor het weekend hebt opgezet draait. De eerste resultaten zijn lovend maar je weet ondertussen dat je op basis van deze korte periode nog geen conclusies kan trekken. Je laat de campagne lekker draaien en bekijkt je overige campagnes. Wow wat een conversies bij die ene klant, je weet dat dit komt door het experiment dat je draaide met verschillende biedstrategieën. Het experiment is voorbij en er is een duidelijke winnaar! Je pakt direct de telefoon en belt de klant om je bevindingen door te geven. Daarbij geef je op basis van de resultaten advies en de klant waardeert het dat je zo betrokken bent bij de campagne.
Tijd voor een kop thee en het analyseren van je andere campagnes. Op Facebook heb je een branding campagne draaien maar deze loopt niet zoals je had verwacht. Je denkt terug aan wat je hebt geleerd en komt al snel tot de conclusie, je doelgroep is veel te breed! Je voert je aanpassingen door en maakt hier een aantekening van. Zo kan je na de campagne terugkijken naar de dingen die goed zijn gegaan of iets minder goed zijn gegaan.
Rond 13.00 uur is het tijd voor pauze. Nadat je een heerlijke tosti hebt gebouwd en bent uitgegeten is het tijd voor je maandelijkse call met een klant. Het afgelopen kwartaal is redelijk geweest maar je adviseert de klant om wat extra uren per maand af te nemen. Zo kunnen alle openstaande adviezen worden opgepakt en blijven ze de concurrentie een stap voor. Je legt enthousiast uit dat je het gebruik van dynamische tekstadvertenties en een automatische biedstrategie wilt gaan testen. De klant gaat akkoord en na het gesprek plan je direct de extra uren in.
De laatste uren van de middag heb je ingepland om je Google Display certificaat te halen. Je hebt hier vorige week nog een kennissessie over gevolgd en dankzij de begeleiding heb je er alle vertrouwen in dat je het gaat halen. Met een nieuw certificaat op zak sluit je dag af. De maandag is weer omgevlogen en voldaan ga je naar huis toe.
Al ruim 10 jaar is TO BE FOUND een ambitieus online marketingbureau gericht op het MKB. Middels diverse online marketing disciplines zorgt TO BE FOUND ervoor dat iedere klant is verzekerd van een goede positie in de zoekmachine. Wij focussen ons met name op SEO, SEA, Social media marketing, Content marketing, Conversie optimalisatie en E-mailmarketing. Wij hebben klanten waar we trots op zijn en die zich bevinden in zeer uiteenlopende branches. Het TO BE FOUND team bestaat uit specialisten met ieder hun eigen vakgebied, zo heb je SEA en SEO experts, waarbij fijn en informeel wordt samengewerkt. Wij zijn gevestigd in het historische centrum van Dordrecht. Kortom, kom een keer langs!