Van Fitplan naar Groeiplan: dit is hoe Stokholm Gym meer leden wint

Stokholm Gym
Home > Cases > Stokholm Gym
foto-5

In 2020, het jaar waarin Stokholm Gym zijn deuren opende, werden wij benaderd om te helpen bij het aantrekken van nieuwe leden. Het doel was duidelijk: een nieuwe sportschool succesvol op de kaart zetten in een concurrerende markt. Vanaf dag één zijn we aan de slag gegaan met het ontwikkelen van een gerichte online strategie die past bij de unieke kracht van Stokholm Gym: persoonlijke begeleiding, uitdagende lessen en een sterke community.

Voordat je dit succesverhaal gaat lezen: altijd al benieuwd geweest hoe het is om te sporten in deze unieke Gym? Neem dan zeker even een kijkje op www.stokholmgym.nl

 

Resultaat

In de afgelopen vier jaar hebben we sterke resultaten behaald met Stokholm Gym. Dankzij strategische campagnes en organische optimalisatie staan ze nu op de nummer 1 posities in Google voor hun belangrijkste diensten.

Hiernaast zorgen we met Google Ads ervoor dat bij maar liefst 90% van alle relevante zoekopdrachten voor Stokholm Gym, een advertentie bovenaan de pagina verschijnt, boven de organische zoekresultaten. Van deze advertenties verschijnt 70% zelfs op de absolute nummer 1-positie, wat zorgt voor maximale zichtbaarheid en een voortdurende stroom aan nieuwe bezoekers.

Ook hebben we campagnes draaien op social media om de naamsbekendheid te vergroten. Met onze Meta-awareness-campagnes hebben we al 2 miljoen vertoningen behaald met een CPM van €4,50 en betalen we gemiddeld € 0,29 om een nieuwe lead naar de website te sturen.

Woon je in Dordrecht? Dan heb je vast al eens gehoord van Stokholm Gym, want ze zijn overal zichtbaar en klaar om je te verwelkomen.

 

Foto gym-3

Onze weg naar meer leden

Met een combinatie van gerichte online marketing, sterke SEO- en SEA-campagnes en effectieve social media-campagnes, hebben we de zichtbaarheid en aantrekkingskracht van de gym aanzienlijk vergroot.

SEO audit

In de case van Stokholm Gym volgde een grondige SEO-audit, waarbij we de juiste zoektermen identificeerden die relevant zijn voor de fitnesssector en de unieke diensten van de gym. Door deze zoektermen strategisch in te richten, werd de eerste stap gezet naar betere organische vindbaarheid.

Duurzame Groei door Local SEO

Door een gerichte lokale aanpak hebben we ons gericht op het optimaliseren van onze aanwezigheid in de regio, met een specifieke focus op onze belangrijkste dienst: personal training. We hebben actief relevante platforms benaderd voor verwijzingen, zodat we onze expertise op het gebied van personal training kunnen onderstrepen en lokaal bekend kunnen worden.

Google Ads zoekadvertenties

Naast onze SEO-werkzaamheden zijn we aan de slag gegaan met Google Ads, met een focus op lokale zoekadvertenties. We hebben gerichte campagnes opgezet die de nadruk leggen op personal training en andere diensten zoals yoga en groepslessen. Door slimme lokale targeting kunnen we effectief inspelen op verschillende doelgroepen, van ervaren fitnessliefhebbers tot beginners. Deze aanpak leidde tot een betere in zichtbaarheid en een toename van directe conversies.

Social Advertising

Nadat we Google volledig hadden afgedekt, was het tijd voor social advertising-campagnes, gericht op zowel Meta (Facebook en Instagram) als LinkedIn. In samenwerking hebben we verschillende video-content ontwikkeld die de unieke sfeer en diensten van de sportschool in de schijnwerpers zet. Deze video’s zijn effectief ingezet op social media om de naamsbekendheid van Stokholm Gym te vergroten, zodat we ook zichtbaar worden voor mensen die niet actief op zoek zijn via Google.

Consistentie in je workouts zorgt voor spiergroei; consistentie in online marketing zorgt voor ledenwinst.

Hoe blijven we top of mind?

 

  • Met Stokholm Gym zijn we maandelijks actief bezig met het verder ontwikkelen van de website. Dit doen we met een focus op het optimaliseren van de gebruikerservaring, het implementeren van nieuwe content en het toevoegen van handige functies. We geloven dat een gebruiksvriendelijke website de sleutel is tot het aantrekken en behouden van leden.
  • In de dynamische wereld van digitale marketing is het essentieel om relevant en actueel te blijven. Daarom blijven we nieuwe strategieën bedenken om meer leden aan te trekken. Een belangrijk onderdeel van onze aanpak is het gebruik van short content—korte, krachtige berichten en visuals die snel de aandacht trekken en gemakkelijk te consumeren zijn.
  • Daarnaast hebben we door de jaren heen veel data verzameld. Wat werk nou goed en wat werkt minder? Door steeds bij te sturen op basis van data, kunnen we snel inspelen op veranderingen in de markt en de behoeften van onze doelgroep.

Kortom, genoeg om door te knallen de komende jaren!

Foto Gym-1

Samen trainen = samen groeien

De Win-Win van onze samenwerking met Stokholm Gym

Bij ons bureau geloven we sterk in de kracht van een gezonde levensstijl, en daarom sporten we zelf ook elke week bij Stokholm Gym. Niet alleen versterkt dit onze band met Stokholm Gym, maar het brengt ons ook als collega’s dichter bij elkaar. Samen sporten zorgt voor meer energie, betere samenwerking én natuurlijk een hoop plezier!

Zo helpen wij Stokholm Gym met het groeien van hun online vindbaarheid, en andersom helpen zij ons met het groeien van onze biceps!

Ben jij nu ook enthousiast geworden over sporten bij Stokholm Gym? Neem dan is een kijkje op hun website en schrijf je in voor een proefles bedrijfsfitness. Zo kun je zelf ervaren hoe fijn het is om te werken aan je gezondheid, samen met je collega’s!

banner-6

RECENTE CASES

Duik in een van onze andere cases om meer succesverhalen te lezen.

Heb jij ook ambitie om te groeien met een digitale strategie?

Ook samen mooie resultaten boeken? Neem vrijblijvend contact op.
thijs
Thijs de Rooij
Online advertising specialist
8,9/10
67 beoordelingen