"Van verborgen fort tot een volgeboekte uitjes- en feestlocatie!"

Fort-treffelijk
Home > Cases > Fort-treffelijk
Forttreffelijk

FORTtreffelijk is dé plek voor onvergetelijke uitjes in Noord-Holland, gevestigd in een stoer historisch fort. Van kinderfeestjes en te gekke activiteiten voor volwassenen tot bedrijfsuitjes, hier kan het allemaal! We begonnen met een make-over van de website en zetten daarna vol in op SEO en online advertenties. Het resultaat? Meer zichtbaarheid, meer bezoekers en vooral veel meer boekingen!

Online marketing = een blijvende impact maken

Resultaat

Bij Forttreffelijk zagen we het totaal aantal bezoekers stijgen met 56% en de conversies met maar liefst 88%!

Door de SEA campagnes in te richten op de juiste doelgroep en converterende keywords, hebben we met een kleine kostenstijging van 16% ruim 71% meer klikken naar de website weten te krijgen. Dit heeft uiteindelijk geresulteerd in bijna 60% meer conversies uit de campagnes.

Bij Forttreffelijk zagen we het totaal aantal bezoekers stijgen met 56% en de conversies namen toe met 88%!

forttreffelijk case
wesseldogger

"Wij zijn al jaren enorm tevreden met het werk wat Tobefound voor FORTtreffelijk verricht. Naast onze maandelijkse calls kunnen we ook altijd bij het team terecht voor vragen en advies. Je merkt dat ze goed weten waar ze mee bezig zijn heeft mede geleid tot succesvolle resultaten. Op naar meer!"

Wessel Dogger - Event- en marketingmanager FORTtreffelijk

Nieuwe website & boekingssyteem

We trapten af met een nieuwe website, duidelijkere website structuur en introduceerden later een superhandig boekingssysteem. Zo kunnen klanten nu makkelijk hun eigen activiteiten samenstellen en direct boeken. Simpel, snel en precies zoals ze willen!

SEO

We creërden samen met team FORTtreffelijk landingspagina’s gericht op populaire en lokaal relevante keywords, speciaal voor de meest gevraagde activiteiten zoals kinderfeestjes en bedrijfsuitjes.
Door de content te herschrijven naar een stijl die wél bij het team en de doelgroep past, raken we nu sneller de juiste snaren.

SEA

Daarnaast zetten we gerichte campagnes op voor de belangrijkste soorten feesten en events bij FORTtreffelijk. Met slimme inzet van first-party data en een focus op de juiste doelgroep en keywords, wisten we de zichtbaarheid flink te vergroten. En dat heeft zijn vruchten afgeworpen!

Meta Ads

We experimenteren met Meta Ads, waarbij we de unieke spooktocht van FORTtreffelijk als business case inzette. Gerichte landingspagina, overtuigende copy en een duidelijke targeting. Binnen een aantal dagen was de spooktocht helemaal volgeboekt voor zowel de kinderen als de volwassenen.

Hieronder nog wat uitgebreider over hoe we meta advertising hier next-level inzetten tot op de dag van vandaag!

De funnel aanvullen met Meta Advertising

Merkbekendheid met Creatieve Video naar Conversie bij FORTtreffelijk

We lanceerden voor Forttreffelijk een succesvolle awareness-campagne om hun kinderfeestjes te promoten. Hiervoor hebben we een short content video ontwikkeld die de unieke sfeer en activiteiten van Forttreffelijk perfect vastlegt. De doelgroep? Alle ouders in een straal van 40 kilometer rondom het Fort. Deze awareness-campagne dient als een krachtige eerste stap om de merkbekendheid te vergroten, met als doel om potentiële klanten te enthousiasmeren.

Daarna schakelden we door naar boekingen. Met banners, pakkende advertentieteksten en een gerichte campagne zorgden we dat bezoekers en mensen die de video hadden gezien, werden omgezet in klanten. De conversie- en awarenesscampagnes liepen parallel en versterkten elkaar. Extra cool: de advertenties bevatten sitelinks, waardoor mensen direct naar de juiste pagina’s kunnen klikken en de CTR verhoogt!

Kinderfeestje-brandweer-bij-FORTtreffelijk-scaled

Twee Campagnes, één doel = ze hand in hand laten werken om Forttreffelijk top of mind te houden.

screenshot meta campagne fortreffelijk

Creatives FORTtreffelijk: conversie campagne

Learnings

  • Als potentiële klanten maar niet overgaan tot conversie, vraagt dat om conversie optimalisatie.
  • Tijdens het traject met Forttreffelijk leerden we dat optimalisatie nooit klaar is. De website vroeg om verbeteringen, met name in de after-care en het optimaliseren van de kinderfeestjes landingspagina’s.
  • Ook zagen we dat bedrijfsuitjes meer aandacht verdienen in specifieke periodes om het maximale uit de seizoensgebonden vraag te halen.
  • Creative assets is de belangrijkste motor om succesvolle campagnes te draaien!

Meer cases lezen?

Jouw resultaat = onze kracht

Ook samen mooie resultaten boeken? Neem vrijblijvend contact op.
bas foto
Bas
SEO specialist
8,9/10
67 beoordelingen