22 zoektermen in de top 10 en 10 zoektermen in de top 3 van Google
Van 4.500 organische bezoekers in 2019 naar meer dan 25.000 bezoekers in 2020
Al meer dan 2000 mensen aan de juiste private lease deal geholpen
Iedere samenwerking die wordt aangegaan begint met een strategische sessie. Na het vaststellen van de identiteit, doelgroep, concurrenten, verbeterpunten voor huidige site en met welke doelstellingen de online marketing activiteiten worden ingezet zijn voor Private Lease Wijzer de volgende diensten ingezet:
Online marketing = uit je jas groeien
Private Lease Wijzer is één van de grootste objectieve vergelijkingsplatformen in de Nederlandse private lease markt. Voor mensen die op zoek zijn naar de juiste private lease deal, verschillende aanbiedingen willen vergelijken of gewoon op zoek zijn naar informatie over private: Private Lease Wijzer is het platform waar zij terecht kunnen.
Met 24 automerken, meer dan 75 modellen en honderden scherpe private lease aanbiedingen waren alle ingrediënten aanwezig om het maximale uit online marketing te halen. Makkelijker gezegd dan gedaan, dachten de mensen van Private Lease Wijzer en daarom namen ze contact op met TO BE FOUND.
Na een grondige zoekwoorden analyse kwamen we er al snel achter dat binnen de private lease branche verschillende soorten aanbieders meedoen voor de hoogste posities in Google. De merken zelf, gespecialiseerde private lease aanbieders en ten slotte de private lease vergelijkings platformen zoals Private Lease Wijzer zelf.
Met deze uitkomsten van informatie hebben we vervolgens een SEO audit gemaakt. Een SEO audit is een onderzoek waarbij we kijken naar de huidige prestaties van een website op het gebied van SEO. Je achterhaalt hierdoor precies wat voor werkzaamheden je moet verrichten om beter resultaat te behalen met je website. Denk hierbij bijvoorbeeld aan meer bezoekers of hoger rankings binnen Google.
We kwamen er dus snel achter wat de belangrijkste pagina’s op de website waren en hoe deze daadwerkelijk scoorden. Met behulp van deze tool werd het mogelijk om de website tot in de kleinste detail te optimaliseren. Hier kwam precies uit hoe onder andere de homepage, de merken en de modellen-pagina’s moesten worden ingericht.
Op basis van onze analyses zagen we dat er ontzettend veel vragen speelden bij de doelgroep. Zo zocht de doelgroep naar antwoorden op vragen als: wat is private lease, wat zijn de verschillen met andere leasevormen en wat is eigenlijk de goedkoopste deal?
Stuk voor stuk vragen waar de experts binnen Private Lease Wijzer wel het antwoord op wisten, maar antwoorden die de bezoekers nog niet kregen op de website. Door structureel aan de slag te gaan met het ontwikkelen van content kwam Private Lease Wijzer steeds vaker boven drijven op heel gerichte vragen.
Een andere factor die een belangrijke rol heeft gespeeld bij de organische ontwikkeling van Private Lease Wijzer is linkbuilding. Als beginnend platform liep het platform namelijk mijlenver achter op de grote partijen in de markt. Daarom hebben we onderzocht waar we op korte termijn het verschil konden maken.
Dat is namelijk niet door proberen vindbaar te worden met de merken- en modellen pagina’s. Want hier zagen we dat de concurrentie extreem hoog was. We hebben juist gekeken naar andere zoektermen, denk hierbij aan zoektermen rondom private lease. Door vanaf relevante informatieve platformen te linken naar de juiste pagina’s binnen Private Lease Wijzer waren we in staat om diverse top 3 noteringen te behalen! Met als gevolg: duizenden bezoekers extra per maand!