Het platform Facebook heeft miljarden gebruikers en hoort al jaren bij de top als het gaat om social networking. Voor ons als marketeers is Facebook dus een ideale tool om knallende resultaten te behalen als het gaat om online marketing en advertenties.
In 2021 kondigde Facebook al aan dat het verder gaat onder de naam Meta, dit is nu dus al een tijdje de nieuwe naam van het moederbedrijf. Onder Meta vallen dan weer de apps Facebook, Instagram & Whatsapp.
In dit artikel nemen we je mee in de belangrijkste Facebook Advertising trends van 2023 (goed om te weten dat Instagram ook onder Facebook valt). Na het lezen van deze blog weet jij hoe je ook in 2023 zorgt voor meer zichtbaarheid, betere resultaten en een sky-high bereik.
De structuur van je account bepaalt in hoeverre de algoritmes succesvol voor je werken. Hoe eenvoudiger de structuur van je account als het gaat om advertenties, advertentiesets en campagnes, hoe succesvoller je prestaties zullen zijn. Meta zegt zelf dat je met een vereenvoudigde structuur in het nieuwe jaar tot wel 41% meer conversie kunt genereren ten opzichte van een meer ingewikkelde accountstructuur. En die 41% klinkt lekker, toch?
Daarnaast kun je de algoritmes nog meer voor je laten werken door breed te targetten. Hoe breder je target, hoe meer de algoritmes voor jou gaan werken in plaats van andersom. Zo gaat je bereik door het dak, terwijl je er minder geld in steekt en je er zelf niet harder voor hoeft te werken. Top!
Het afgelopen jaar hebben alle Meta Adverteerders last gehad van de nieuwe privacywetgevingen van Apple, waardoor we veel minder data konden verzamelen. Gelukkig kunnen we in 2023 weer meten zoals vanouds. Dat betekent dat je jouw doelgroep weer beter kunt bereiken en je meer inzicht hebt in hoe je campagnes ervoor staan. Dit komt omdat je de conversion API in 2023 weer kunt implementeren. Dat draagt bij aan een betere meting en toewijzing van advertenties binnen het klanttraject – van ontdekking tot conversie. Zo weet je precies wat jouw digitale marketing bereikt, en meet je een stuk makkelijker de impact van digitale marketing op je online resultaten.
Je ontwijkt de privacywetgeving die ervoor zorgt dat je minder goed kan meten, door je conversiegegevens te koppelen om de prestaties van je advertenties te verbeteren. Zo worden jouw remarketing campagnes eindelijk weer effectief en bespaar je op je kosten per conversie.
Heb jij nog geen video-advertenties lopen? Dan wordt het tijd om je camera er eens bij te pakken! Met videoadvertenties stimuleer je namelijk conversies. Je doelgroep wordt steeds verwender gemaakt met snelle content, kijk bijvoorbeeld naar de opkomst van Instagram Reels en Youtube Shorts. Hierbij wordt er in een korte tijd zoveel mogelijk informatie aan je doelgroep gegeven in de vorm van video.
Daarnaast zegt Meta zelf dat je zo’n 12% bespaart op de kosten per conversie met video’s die geschikt zijn voor mobiele devices, ten opzichte van advertentiemateriaal dat niet geschikt is voor mobiele devices. Deze trend zagen we het afgelopen jaar al groot worden en ook in 2023 zullen video-advertenties horen bij de top van advertentiestrategieën op social media. Een kans die je niet wilt laten liggen!
Laat je online Facebook advertising strategie voor 2023 dus vooral aansluiten op bovenstaande trends, zodat je kunt rekenen op topresultaten. Houd je accountstructuur simpel en laat de algoritmes voor je werken, in plaats van andersom. Meet je resultaten zodat je weet wat goed werkt en wat niet, want met die data kun je gedurende het jaar bij blijven sturen. En als je het nog niet gedaan hebt, dan wordt het nu écht tijd om met die video’s aan de slag te gaan. Hulp bij nodig? De online marketing specialisten van TO BE FOUND staan voor je klaar!