Spring naar content

CONTENTSTRATEGIE

Plaats jij regelmatig content, maar is er geen pijl te trekken op jouw lezers of likes? Wil jij de energie die je in jouw content steekt nu wel eens terugkrijgen van je bezoekers? We got you! Contentmarketing is onze tweede naam. Wij weten als geen ander hoe we juist díe content kunnen schrijven waar jouw doelgroep zijn vingers bij aflikt. En dat verwerken we graag in een dijk van een strategie. Mogen wij jouw team versterken?

CONTENTSTRATEGIE = DOELEN STELLEN EN BEREIKEN

De mogelijkheden voor content creatie zijn eindeloos: je ziet door de bomen het bos niet meer. Hierdoor kan het lastig zijn om een focus te vinden en te behouden. Veel ondernemers schrijven content vanuit hun eigen passie. Maar alleen vanuit je eigen perspectief schrijven, dat levert niks op! De kunst is om jouw doelgroep centraal te stellen en hun behoeften te vervullen. Dit doe je door

  • een realistisch en meetbaar doel voor ogen te nemen;
  • te onderzoeken wat de wensen van jouw doelgroep zijn;
  • deze te vervullen door het maken van inhoudelijke content;
  • een contentplanning te maken per kanaal.

Oftewel: door het opstellen van een goede contentmarketingstrategie!

SAMEN EEN STRATEGIE SMEDEN VOOR DE LANGE TERMIJN

Onze creatieve koppies stromen nu al over met ideeën. Wat dacht je van een blog(artikel), infographic, video of podcast… Of van content die is afgestemd op actualiteiten, zoals Valentijnsdag of Nationale Pannenkoekendag? Niets is te gek! We zijn er helemaal klaar voor, maar hebben jou hier wel bij nodig. Een contentmarketingstrategie opstellen voor jouw bedrijf doen we natuurlijk in samenwerking met jou! Kom je een goede bak koffie doen bij ons op kantoor? Dan maken we samen een plan. We leggen al onze ideeën op tafel en samen we zorgen voor een contentstrategie met focus, overzicht en continuïteit. Contentstrategie = verder kijken dan morgen. Durf jij te dromen?

MET JOUW CONTENT RECHT IN DE BULLSEYE MIKKEN?

Jeroen van JB Productions
“Wij willen gewoon graag de maand daarop en die maand daarop, en het jaar daarop ook nog op 1 staan, en daar helpt TO BE FOUND heel goed bij.”

Weten hoe andere klanten ons hebben ervaren? Lees hier meer cases

FAQ

Goed dat jij structuur hebt gegeven aan jouw contentplanning! Het is natuurlijk heel frustrerend als je het gevoel hebt dat dit niets oplevert. Wat is je doel? Probeer hierop te focussen bij het maken van een contentmarketingstrategie. Daarnaast is het belangrijk om een strategie te maken vanuit de wensen van de doelgroep. Staan jouw eigen interesses misschien nog te veel centraal? Probeer je contentstrategie nog eens te bekijken met deze tips in je achterhoofd. Als je er niet uit komt, kijken we natuurlijk graag met je mee!