De interne werkzaamheden bij Sensz nemen de overhand, waardoor het creëren en publiceren van weloverwogen content erbij inschiet. Hun vraag was of wij ondersteuning kunnen bieden op het gebied van contentcreatie. Belangrijk hierbij is dat er een goede contentstrategie nodig is; hoe kunnen we contentcreatie structureel en weloverwogen in de planning krijgen? Klinkt als een uitdaging die we graag aangaan!
Een overzichtelijk en compleet contentplan waarbij er structureel twee maanden vooruit gewerkt wordt, om zo altijd goed voorbereid te zijn op het gebied van contentcreatie. De volgende elementen zijn hier allemaal in verwerkt:
Tijdens het opstellen en het uitwerken van de contentkalender ontdekten we snel wat er wel en niet werkt binnen onze aanpak:
Het startte allemaal met een identity sessie, want wie is Sensz? Wie willen ze zijn? En stralen ze dat ook uit online? Het antwoord: tussen online en real life communicatie en uitstraling zat een flinke gap. Hiervoor hebben we op basis van deze sessie een nieuwe tone of voice opgesteld: gedurfder, losser, vrolijker, enthousiaster en professioneel. Voedselveiligheid is leuk en dat wil Sensz uitstralen! De content op de site zijn we gaan herschrijven en alle nieuwe content wordt direct in dit nieuwe jasje gestoken.
De zoekvragen die zich online voordoen op het gebied van voedselveiligheid en HACCP op een rij zetten, waardoor we een gerichte blog planning op konden stellen. Het doel: onze vindbaarheid vergroten en Sensz als autoriteit in de markt zetten.
Om dit blogplan nóg relevanter te maken voor ook de huidige websitebezoekers, heeft Sensz de huidige vragen die ze binnenkrijgen gebundeld. Op basis hiervan konden wij vragen bundelen, eventuele zoekvragen koppelen en deze nieuwe artikel kansen verwerken binnen het blogplan.
Vervolgens konden we inzoomen op onze social media strategie: hoe kunnen we zo effectief mogelijk actief posten op diverse kanalen en welke kanalen moeten dit zijn. In samenwerking hebben we de keuze kunnen maken voor de kanalen LinkedIn, Instagram en Facebook. Daar waar de doelgroep is! Content recycling van de informatieve in combinatie met nieuwe social rubrieken is hier ons antwoord! Zo zetten we al onze content inspanningen goed in én creëren we unieke content voor de social kanalen.
En daar horen natuurlijk mooie visualisaties bij, want jouw social kanaal is -net als je website- jouw visitekaartje. Hiervoor haakten wij onze designer aan, om makkelijk te bewerken templates te maken. Zo kunnen we altijd snel een visueel aantrekkelijke social post online zetten. Dat allemaal in de vernieuwde Sensz huisstijl!
Tijdens de opstart zijn er twee uitdagingen die ons zijn opgevallen. 2 maanden vooruit werken binnen de zomervakantieperiode blijkt lastiger dan verwacht. Gelukkig liepen we dus voor op onze planning ;). Daarnaast zijn er veel elementen die allemaal evenveel aandacht vragen om goed uitgevoerd te kunnen worden, waar er snel voorrang gegeven wordt aan 1 onderdeel. Een goede planning, gewenning en korte lijnen binnen de samenwerking helpen hier enorm bij!